جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی عقده‌های خود را در همایش حرم تا حرم و در کنار آستان مقدس امامزادگان فارس می‌گشایند.
کد خبر: ۶۷۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 25 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: باز هم اربعین حسینی از راه می‌رسد و انبوه مشتاقان سرور و سالار شهیدان پای پیاده گام در راهی می‌گذارند و کنار قدم‌های جابر که افتخار اولین زائر امام حسین (ع) را تا ابد بر دوش دارد، رهسپار نینوا می‌شوند.

راه‌های منتهی به کربلا روزها است که خاک دیدگان زائران اباعبدالله را سرمه چشم کرده است و عاشقان کوی حسین، ستون‌های این جاده را به شوق حرم مولا می‌شمارند.

دل‌های جاماندگان از کاروان عشق این روزها پرتلاطم است، اما راهی هنوز پیش روز است.

سال‌ها است که مردم شهرستان‌های فارس، به عشق اربعین، کیلومتر‌ها مسیر را به‌سوی امامزادگان می‌پیمایند تا ندای لبیک یا حسین سردهند.

امامزادگان استان فارس که به‌عنوان قطب‌های فرهنگی، سوگواره بصیرت عاشورایی این استان را از ابتدای محرم به تصویر کشیده‌اند، این روز‌ها میزبان و چشم‌انتظار دیدن روی عاشقان اربعین اند که از قافله دل جامانده‌اند.

خورشید اربعین که طلوع کند، شاهد جاده‌های مملو از عزا دارانیست که پیاده‌روی خود را به عشق این روز و به سمت آستان مقدس امامزادگان این استان آغاز کرده‌اند.

مردم شهرستان فراشبند برای هفتمین سال، ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز اربعین مسیر ۴۰ کیلومتری امامزاده سید جعفر (ع) فراشبند به سمت امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) آقام شهید را با عشق به اهل‌بیت پیاده طی می‌کنند.

شرکت‌کنندگان این همایش، با تجمع در آستان امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) (آقام شهید) با نوای سخنرانان و مداحان اهل‌بیت، مرثیه‌سرایی می‌کنند و ناهار را میهمان سفره گسترده اهل‌بیت در این امامزاده می‌شوند.

مردم شهرستان رستم ساعت ۸ صبح مسیر ۳۵ کیلومتری مسجد جامع مصیری تا امامزاده سید حسن (ع) کوپن بخش سورنا را می‌پیمایند و ظهر اربعین میهمان خوان گسترده حسینی می‌شوند.

عاشقان اقلیدی مسیر ۲۵ کیلومتری شهدای گمنام نظام‌آباد تا حرم امامزاده سید محمد (ع) کافتر اقلید به‌عنوان امامزاده شاخص شمال فارس را به عشق اربعین می‌پیمایند.

در آباده مسیر ۲۲ کیلومتری مسجد نبی اکرم (ص) این شهر به سمت امامزادگان احمد و جعفر (ع) شهر بهمن است با ده‌ها موکب مردمی میزبان عزاداران حسینی خواهد شد.

مردم شهرستان کازرونحرکت در مسیر ۷ کیلومتری همایش پیاده‌روی اربعین را ساعت ۸ صبح روز اربعین از مسجد روستای حاجی‌آباد غوری به سمت امامزاده سید حسین (ع) روستای سید حسین را آغاز می‌کنند.

برنامه همایش حرم تا حرم مردم شهرستان لامرد روز اربعین از جوار شهدای گمنام لامرد آغاز می‌شود و راهپیمایان بعد از طی مسیر ۴ کیلومتری به سمت امامزاده سید عیسی نورالدین (ع) این شهر حرکت و در این محل تجمع می‌کنند.

در شهرستان سپیدان ۵ هزار عزادار حسینی از ساعت ۸ صبح روز اربعین با آغاز مسیر ۵ کیلومتری از حرم امامزاده میراحمد (ع) اردکان خود را به امامزاده سلطان نورالدین (ع) می‌رسانند.

همایش ۴ هزارنفری حرم تا حرم مردم شهرستان قیر از ساعت ۷ و ۳۰ دقیه صبح با تجمع در میدان شهدا به سمت امامزاده سید تاج‌الدین محمد (ع) آغاز می‌شود و ۱۵ موکب مردمی در مسیر‌های رفت‌وبرگشت پذیرایی از آنان را بر عهده دارند.

مردم ممسنی مرثیه‌سرای اهل‌بیت در همایش پیاده‌روی حرم تا حرم از گلزار شهدای ممسنی به سمت آستان مقدس سید علاءالدین محمد (ع) پیاده روی می‌کنند.

آغاز مسیر همایش حرم تا حرم شهرستان ارسنجان در روز اربعین نیز امامزاده علی والی الله (ع) کوهنجان است و عزاداران مسیر خود را به سمت امامزاده عبدالله (ع) روستای کفر ادامه می‌دهند و در این محل در سوگ اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

مسجد جامع شهرستان نی‌ریز هم روز اربعین شاهد تجمع عزاداران حسینی برای حرکت به سمت امامزاده حسن و حسین (ع) در همایش پیاده‌روی این روز است.

مردم ولایتمدار شهرستان مرودشت روز اربعین با تجمع در امامزاده بی‌بی دختران، همایش پیاده‌روی این روز را به مقصد امامزاده ابراهیم (ع) تخت جمشید آغاز می‌کنند و در این آستان به سوگواری می‌نشینند.

همایش پیاده‌روی حرم تا حرم برخی از شهرستان‌های فارس همچون بوانات، مهر و بوانت هم بنا بر رسم گذشتگان ۲۸ صفر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار