مدیر کل نوسازی مدارس فارس اعلام کرد: با همت خیرین مدرسه ساز و مساعدت دولت از آبان سال گذشته تا به امروز 230 پروژه آموزشی و پرورشی در 172 هزار متر مربع زیربنا با بیش از یک هزار و 200 کلاس درس فعال شده است.
کد خبر: ۶۷۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرفراز موصلی، سه شنبه اول آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت ساخت و ساز مدارس طی یک سال گذشته، گفت: پروژه‌های یادشده به خاطر محدودیت منابع اعتباری ناتمام مانده بود و هم‌اکنون 10 درصد رقم یادشده با 110کلاس درس تکمیل شده و آماده تحویل به دانش آموزان است.
وی بیان کرد: 205 پروژه دیگر نیز با ظرفیت یک هزار و 100کلاس درس در حال اجراست که امیدواریم تا دهه فجر امسال یا مهرماه سال آینده به بهره برداری رسد.
مدیر کل نوسازی مدارس فارس همچنین با اشاره به تحویل 300 کلاس درس در قالب 35 باب آموزشگاه در مهر ماه امسال از محل منابع دولتی و مردمی گفت: در صورت تامین اعتبارات ویژه از سوی مردم و دولت، ایمن سازی بالغ بر 9 هزار و 500 کلاس درس که به استحکام بیشتری نسبت به وضعیت فعلی نیاز دارند، محقق خواهد شد.
موصلی بیان کرد: در شرایط فعلی بازسازی بالغ بر 180 باب آموزشگاه غیر استاندارد در استان را با اعتبارات تخصیصی از طرف دولت و یا مشارکت خیرین به پیش می بریم.
وی از کلنگ زنی 120 باب پروژه از محل اعتبارات دولتی، خیرین و بنیاد برکت طی یک سال اخیر سخن گفت و بیان داشت: امسال ساماندهی سیستم گرمایی 5 هزار کلاس درس را با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در دستور کار قرار داده‌ایم که سی درصد آن تحقق یافته و اجرای مابقی نیز با تامین اعتبار مورد نیاز صورت می‌گیرد.
موصلی گفت: انتقال دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز خارج از کشور از تهران به شیراز، برگزاری نشست های متعدد با خیرین فرهنگ دوست استان برای ساخت مدارس در مناطق مورد نیاز، بازدید از اغلب مدارس تخریبی، پروژه‌های نیمه تمام و در حال ساخت شهرستان های استان از اقدامات مهم صورت گرفته طی یک سال گذشته است.
مدیر کل نوسازی مدارس فارس ثمره اقدامات یادشده را تامین تجهیزات مدارس و اتخاذ تمهیدات لازم برای فعال سازی و تسریع در ساخت ده‌ها فضاهای آموزشی در اقصی نقاط استان از منابع اعتباری متعدد دولتی و مردمی خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار