فرماندار گلپایگان گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری شهرستان گلپایگان مانند استان اصفهان که ۱۴.۷ درصد بوده به ۱۲ درصد رسیده است.
کد خبر: ۶۷۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 23 October 2018

به گزارش تابناک : حسین یارمحمدیان شامگاه دوشنبه طی نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر استان اصفهان اظهار داشت: قطعاً بدون وجود اصحاب رسانه به توسعه یافتگی نمی رسیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشیم باید همراه با رسانه ها فعال و پر انرژی با حضور در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین همکاری دستگاه های مختلف زمینه را برای پیشرفت آماده کنیم زیرا رسانه ها چشم بیدار مردم هستند و همانطور که ما می گوییم نهادهای غیردولتی حلقه وصل مردم و حکومت هستند این حلقه را رسانه ها تکمیل می کنند.

فرماندار گلپایگان افزود: امروز مردم نمی توانند و قادر نیستند وظیفه ای را که بر دوش رسانه هاست انجام دهند، حکومت هم نمی تواند و این مطالبه گری ها تنها به وسیله رسانه ها صورت می گیرد که در این باب به همه مدیران دستگاه های اجرایی می گویم ما اخلاقاً و عقلاً موظف هستیم بر اساس وظایف قانونی به مردم توسط رسانه ها پاسخگو باشیم زیرا رسانه ها با مطرح کردن مطالبات مردم می توانند پاسخ های مناسب را با شرایط، مکان و زمان خودش به آنها برسانند.

وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه یافتگی و پیشرفت حتی در حوزه های امنیتی باید از حضور رسانه ها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و ... استقبال کنیم، افزود: با تکیه بر این امر مردم احساس می کنند با چشم بیدار رسانه ها در همه امور حضور دارند و این یک امنیت خاطر را برای آنها ایجاد می کند.

یارمحمدیان اظهار کرد: رسانه شغلی سخت و مشقت زاست و درخواستی که به عنوان یک شهروند و کسی که دوستدار امنیت کشور است دارم اینکه مواظب باشیم خبر دروغ نفرستیم زیرا این عمل آفتی است که به ساختار رسانه ضرر می رساند بدیهی است باید صادقانه مطالب را بازگو کنیم.

وی در تشریح فعالیت حدود چهار ماهه خود در تصدی فرمانداری شهرستان گلپایگان با ارائه گزارشی در راستای برگزاری و تشکیل جلسات، کارگروه ها و نشست های مختلف در امور شهرستان بیان داشت: طی مدت مذکور کمیسیون های مختلف از قبیل حفاری، مسکن و شهرسازی، کارگروه کشاورزی، شورای مدیریت بحران، کارگروه ترافیک، جلسه کنترل آنفلوآنزای پرندگان و ... صورت گرفته است و روزهایی بوده که بالغ بر شش جلسه مختلف برگزار و از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب در فرمانداری به رفع و رجوع پرداخته ایم.

فرماندار گلپایگان در راستای برگزاری کارگروه اشتغال که چندی قبل با حضور معاون اقتصادی استانداری، ۱۰ نفر از مدیران کل استان و بانک ها به منظور رفع مشکلات مدیران صنایع و سرمایه گذاران بخش های مختلف تولیدی برگزار شد، اظهار داشت: طی برگزاری این جلسه مهم با گذشت حدود یک هفته از آن شاهد نتایج موفقیت آمیزی در رفع مشکلات و معضلات سرمایه گذاری با همکاری مسئولان استان شدیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه بانوان، شورای اداری، شورای هماهنگی، مواد مخدر و ۷ جلسه کارگروه اشتغال بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال، تمامی دستگاه های موظف تا آذرماه مکلف شدند در بحث اشتغال شهرستان، را جزو پنج رتبه برتر در این زمینه برسانند.

جذب  ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی به گلپایگان

یارمحمدیان افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری شهرستان گلپایگان مانند استان اصفهان که ۱۴.۷ درصد بوده به ۱۲ درصد رسیده است.

وی با تأکید بر فعالیت ستاد بازآفرینی در شهرستان به منظور احیای بافت فرسوده، اظهار داشت: به منظور جذب اعتبارات دولتی شهرداری گلپایگان در این راستا قدم های مؤثری برداشته است و تاکنون حدود ۵۳۰ میلیارد ریال توانسته در این خصوص جذب کند، شهرداران گوگد و گلشهر را نیز مورد تأکید قرار دادیم تا همپای این شهرداری نسبت به جذب اعتبارات دولتی در راستای بازآفرینی بافت های فرسوده شهری پایدار اقدام کنند.

فرماندار گلپایگان یکی دیگر از اقدامات بالقوه در شهرستان را کمک به فعالیت کارخانه پسماند زباله بیان کرد و افزود: به منظور دفع زباله های شهری با اقدامات انجام گرفته و تفکیک زباله از مبدأ به مقصد فعالیت مهمی در ایجاد محل دفن زباله صورت گرفته و امیدواریم با تکمیل شرکت بازیافت که نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد بتوانیم از این امکانات که ساخت کارخانه آن بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در فرایند پسماند زباله استفاده کنیم.

وی با اشاره به انجام فرآیند اتوماسیون اداری در فرمانداری به اقدامات فراگیر در این زمینه اشاره کرد و گفت: تمامی امور نامه ها به فرمانداری را همان روز به دستگاه های ذیربط ارجاع می دهیم و این امر به صورت الکترونیکی و برگزاری جلسات میدانی در رفع مشکلات مردم اقدام مؤثری بوده است.

برگزاری جشنواره ملی کباب طی تابستان سال جاری یکی دیگر از موارد مورد اشاره یارمحمدیان بود که در این راستا بیان داشت: در جشنواره ملی کباب که با استفاده از توان بالقوه مدیریت شهرستان و بدون اعتبار دولتی در پارک جنگلی برگزار شد بالغ بر ۱۶ هزار نفر بازدید کننده داشت که در این امر بخش خصوصی به صورت فعال آن را مدیریت کرد.

جشنواره بومگردی در ۱۵ مرکز گلپایگان برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید حوزه بوم گردی یک جهش شتابان داشته و استان اصفهان در این زمینه مقام اول را دارد، افزود: در شهرستان گلپایگان تاکنون ۱۵ مکان بوم گردی دایر شده که با اخذ مجوزهای لازم در روستاهای مختلف با بازسازی و نوسازی خانه های قدیمی آنها را برای بازدید توریست ها آماده کردیم که این امر در اقتصاد شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود و بنده با پشتیبانی از بوم گردی و تشکیل جلسات مختلف با مدیران آنها نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام خواهم کرد.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: به منظور آشنایی اقصی نقاط کشور با نقاط بوم گردی شهرستان در آینده نزدیک، جشنواره بوم گردی را در ۱۵ مرکز در رشته های مختلف از قبیل برگزاری نقاشی، امور فرهنگی، شعرخوانی، آشپزی، مذهبی و طبخ غذا نسبت به استفاده از ظرفیت آنها با اعتبارات خودشان برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به وجود اطباء متخصص بومی شهرستان در اقصی نقاط کشور و تأکید بر اینکه باید با برگزاری جلسات و نشست های مختلف نسبت به اهداف توان تخصصی آنها برای زادگاهشان استفاده کرد، افزود: بدین منظور از مدیریت شبکه بهداشت و درمان خواسته شده تا با دعوت از پزشکان متخصص و حضور یک روز آنها طی ماه در شهرستان بهره مندی لازم صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار