نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با یادآوری اینکه در روایت‌ها آمده است که «ارْحَمُوا تُرْحَمُوا» به همنوعان خود رحم کنید تا خدا به شما رحم کند، گفت: ما می‌بینیم که بی‌رحمی نسبت به همنوع دارد زیاد شده است، خدا نکند وضع ما در مدیریت یا هر جایی که هستیم به جایی برسد که بگویند فلانی اهل رحم کردن نیست.
کد خبر: ۶۷۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:  آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، اول آبان در دیدار با مدیرعامل برق استان و مدیران توزیع و نواحی ۶ گانه شیراز گفت: ممکن است برخی‌ها بگویند چرا علی‌رغم اینکه دعا می‌کنیم اما دعایمان اجابت نمی‌شود؟ ما باید بررسی و فکر کنیم که گیر کار کجاست که دعاهای ما اجابت نمی‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه باید یک بازنگری هم در مسائل فردی و هم در مسائل اجتماعی داشته باشیم، افزود: قرآن کریم شرط اینکه در جامعه اسلامی برکت پیدا شود را ۲ چیز می داند.«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ...؛ و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند قطعا بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏ گشوديم...» (آیه ۹۶ سوره اعراف)، برکات از آسمان و زمین زیاد می‌شود به شرط اینکه ۲ چیز در جامعه نمود باشد یکی ایمان و یکی تقوا.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: هر چه گیر هست همین جا هست. سراغ تکنولوژی می‌رویم و آن را وارد می‌کنیم اما باز کارمان پیش نمی‌رود و نمی‌شود. برای پیدایش برکت در جامعه ایمان و تقوای خود را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد.

با شعار دادن کاری درست نمی‌شود
امام جمعه شیراز با بیان اینکه یک بحث ایمان است که هر کس به نوبه خود باید به تقویت ایمان خود بپردازد، گفت: تقوا مورد دوم است؛ امروزه این اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌هایی که هر ساعت افشا و علنی می‌شود ناشی از بی‌تقوایی است. اگر بنا باشد کار کشور درست شود باید این ۲ مورد را در بین مسئولان و مردم درست کنیم و باید عملی کار کنیم و با شعار دادن درست نمی‌شود.

مسئولان گاهی حاضر به تغییر نیستند
وی اظهار کرد: ضرب‌المثلی هست که می‌گوید یک سوزن به خود و یک جوالدوز به مردم، ما مسئولان گاهی خودمان حاضر به تغییر نیستیم اما از بقیه انتظار تغییر داریم. شاید فردی که مسئولیت می‌پذیرد احساس نمی‌کند جامعه هم بر گردنش حق دارد و این اشتباه است.

رفتارمان را در قبال جامعه کنترل کنیم

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: ما باید به این سمت برویم که رفتار خودمان را در قبال جامعه و بیت‌المال کنترل کنیم و دست درازی به منابع عمومی نکنیم که اگر این کار را نکنیم، بعدش هر چه دعا کنیم هم استجاب نمی‌شود. این گرفتاری را اگر حل کنیم مشکلات دیگر جامعه ما حل شدنی هست. در گفته‌های خود شما هم بود که اگر ما مدیریت مصرف کنیم مشکل نداریم.

رفتار بی انصافانه نسبت به همکاران و رقبا نداشته باشیم
وی با تصریح اینکه گاهی در تجارت و بازار کار اجازه نمی‌دهیم افراد دیگر یک لقمه نان بخورند و روزی خودشان را داشته باشند، گفت: رقابت در عالم بازار و تجارت هست و باید باشد اما بی انصافی نباید باشد. رفتار بی انصافانه نسبت به همکاران یا رقیبان نداشته باشید و تلاش کنید نان بر نباشید. اگر کسی نان فرد دیگر را قطع کرد خیال نکند از آسمان برایش برکت نازل می‌شود.

اصلاح را از خودمان آغاز کنیم
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با یادآوری اینکه در روایت‌ها آمده است که ارْحَمُوا تُرْحَمُوا، به همنوعان خود رحم کنید تا خدا به شما رحم کند، گفت: ما می‌بینیم که بی‌رحمی نسبت به همنوع دارد زیاد شده است، خدا نکند وضع ما در مدیریت یا هر جایی که هستیم به جایی برسد که بگویند فلانی اهل رحم کردن نیست. بنابراین توصیه می‌کنم برای آنکه مشکلات کشور حل شود، از خودمان و سازمانی که در آن هستیم، اصلاح را آغاز کنیم تا ان‌شاءالله به نتایج خوبی برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار