فرماندار آباده، وابسته بودن به نیم درصد درآمد شهرداری ها را یکی از چالش های پیش روی کتابخانه ها دانست و گفت: باید شهرداری ها نسبت به پرداخت این سهم مکلف شوند.
کد خبر: ۶۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد اسداللهی سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شمال استان فارس اضافه کرد: با شرایط فعلی اقتصادی تمرکز دولت بیشتر بر روی تجهیز کتابخانه ها خواهد بود هرچند هرسال بودجه ای نیز برای احداث کتابخانه های عمومی در نظر گرفته می شود.
وی گفت: یکی از برنامه های دولت، سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز کتابخانه های عمومی بویژه در مناطق محروم و روستایی است.
فرماندار آباده با بیان اینکه در تلاش هستیم شرایط مناسبی فراهم شود تا مردم دسترسی آسان به کتابخانه داشته باشند، اظهار کرد: لازمه افزایش سرانه مطالعه، ایجاد زیرساخت های لازم برای آن است و احداث کتابخانه های عمومی به ‌ویژه در محلات کم برخوردار لازم و ضروری است.
اسداللهی گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب در جامعه از مهم‌ ترین دغدغه‌های فرهنگی است باید تدابیری اندیشیده شود که کتابخوانی و انس با کتاب به عادتی پسندیده در جامعه ما بدل شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با کمک خیرین و نیکوکاران فرهنگی، بتوان به توسعه فضای کتابخانه ای در شهرستان آباده کمک کرد.
فرماندار آباده گفت: کتابخانه های عمومی در صغاد، بهمن، ایزدخواست، سورمق، خسروشیرین و حشمتیه در صورت همیاری خیرین محلی توسعه و گسترش می یابد اما مناطقی دیگر در این شهرستان از قبیل بیدک، شورجستان، محمدآباد و فتح آباد هنوز از داشتن کتابخانه عمومی محروم هستند.
اسداللهی بیان کرد: اگر با کمک خیرین و حمایت دولت فضای کتابخانه ای در شهرستان آباده افزایش یابد بدون شک هم فرهنگ کتابخوانی در آباده گسترش خواهد یافت و هم می توان جایگاه فرهنگی این شهرستان را ثبات بخشید.
وی افزود: در حال حاضر 16 هزار و 600 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضو هستند و طبق استاندارد به ازای هر عضو در کتابخانه باید 4 کتاب موجود باشد که اکنون به ازای هر عضو تنها 2 کتاب موجود است و لازم است میزان کتاب ها در کتابخانه‌های شهرستان به 2 برابر برسد.
اسداللهی ادامه داد: از سوی دیگر، فرهنگ کتابخوانی موضوعی نیست که اعتلای آن وظیفه یک نهاد و دستگاه خاص باشد و همه مردم، تشکل ها و دستگاه های دولتی و خصوصی باید دغدغه مندانه به میدان بیایند چرا که فرهنگ زیربنای سیاست و اقتصاد است و بدون آن نمی توان برای پیشرفت برنامه ریزی کرد.
طبق آماری که فرماندار آباده ارایه کرد هم اکنون 3200متر مربع فضای کتابخانه ای در آباده وجود دارد هرچند به گفته او این آمار باید به 8 هزار متر مربع برسد.
همچنین با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، کتابخانه عمومی پادگان رزم مقدماتی ولیعصر(عج) و کتابخانه کارخانه کاشی و سرامیک پاسارگاد سرام افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
آباده در 278 کیلومتری شمال شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار