عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور تحقق ابعاد فرهنگ سلامت، سیاست‌های کلی سلامت به منظور ارتقای عادلانه سلامت در کشور و با استفاده صحیح از مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم و توسعه همکاری های بین بخشی و کمک به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، سند ارتقای فرهنگ سلامت را تصویب کرد.
کد خبر: ۶۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 22 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی با اشاره به تصویب سند ارتقای فرهنگ سلامت در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در سیاست‌های کلی نظام سلامت که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین حفظ و ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی آموزشی و رسانه کشور تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد تاکید واقع شده است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور تحقق ابعاد فرهنگ سلامت، سیاست‌های کلی سلامت به منظور ارتقای عادلانه سلامت در کشور و با استفاده صحیح از مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم و توسعه همکاری های بین بخشی و کمک به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، سند ارتقای فرهنگ سلامت را تصویب کرد.

سند ارتقای فرهنگ سلامت به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها کمک می‌کند
عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: طبیعی است رسیدن به جامعه‌ای برخوردار از سواد سلامت کافی و جامعه‌ای متعهد به فرهنگ سلامت اسلامی- ایرانی که در آن مردم بتوانند با امید آگاهی و مهارت کافی به صورت فردی و گروهی نیازهای سلامت خود خانواده همسالان و جامعه را تعیین نمایند، به آسانی ممکن نیست.

رعایت سبک زندگی سالم، مشارکت جمعی و هم‌افزایی همه نهادهای مسئول، در سلامت جامعه موثر است

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رعایت سبک زندگی سالم، خود مراقبتی، مشارکت جمعی، هم‌افزایی همه نهادهای مسئول، وجود معنویت و نشاط مطلوب، توجه به ورزش همگانی، وجود آرامش و امنیت فردی اجتماعی و روانی می‌تواند در سلامت جامعه نقش موثر ایفا کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خانواده، مدرسه و دانشگاه، مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی در شکل‌گیری رفتار مردم و فرهنگ‌سازی فرهنگ سلامت تاثیر بسزایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار