رئیس صنعت و معدن سمنان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات 177 هزار تن کالا در 6 ماه ابتدایی سال جاری و ارزآوری 81 میلیون دلاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 20 October 2018
 

به گزارش خبری تابناک سمنان به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی صبح امروز در آستانه روز ملی صادرات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، 177 هزار تن کالا از استان سمنان به ارزش 81 میلیون و 500 هزار دلار صادر شده است.

وی ارزش هر تن کالای صادراتی در استان سمنان را 460 دلار عنوان کرد و افزود: پودرهای شوینده، ظروف یک‌بار مصرف، سرب، سود سوزآور، آلایش غیرخوراکی دام، هیدروکربن سبک، کولر آبی و ... بیشترین کالاهای صادراتی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این کالاها به 39 کشور ازجمله ارمنستان، افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان، هنگ‌کنگ، ایتالیا، آذربایجان و ... صادر شده است. 

اسودی از کاهش 36 درصدی ارزش وزنی واردات در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: در 6 ماه امسال هفت هزار و 141 تن کالا به ارزش 18 میلیون دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است.

وی تأکید کرد: عمده کالاهای وارداتی از 18 کشور به استان سمنان شامل ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، اجزا و قطعات ترانسفورماتورها، قطعات منفصله برای تولید اتومبیل، ماشین‌های تزریق، مواد اولیه کارخانجات و ... است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر لزوم حمایت از صادرکنندگان در راستای حمایت از تولید داخلی تأکید و تصریح کرد: از دیگر رویدادهای بخش صادرات استان در ماه‌های اخیر، پیشبرد فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی سال جاری است که همچون سال‌های قبل، هم‌زمان با روز ملی صادرات غیرنفتی در استان سمنان نیز انجام می‌شود.

اسودی خاطرنشان کرد: واحدهای فعال تولیدی صادراتی استان سمنان با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص و برجسته خود در زمینه صادرات کالا در یک سال قبل، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات می‌کنند و از سوی کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی، ارزیابی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار