سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی،گفت: افزایش نرخ سود بانکی غیرقابل توجیه است چرا که بخش تولید را با مشکلات دیگر روبرو می کند.
کد خبر: ۶۷۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 20 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع درباره وضعیت افزایش نرخ سود علی الحساب سپرده ها و وام های بانکی گفت:بانک ها باید پایبند به مصوبات شورای پول و اعتبار باشند در این راستا نباید نرخ سود علی الحساب سپرده ها و تسهیلات بانکی بصورت اختیاری توسط هر بانک تعیین شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:بی نظمی بازار ارز و رشد قیمت کاذب قیمت دلار تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده بنابراین افزایش نرخ سود بانکی غیرقابل توجیه است چرا که بخش تولید را با مشکلات دیگر روبرو می کند.

زارع در ادامه  تصریح کرد:گزارش ها حکایت از این دارد برخی از بانک ها نرخ سود سپرده های یکساله را افزایش داده و در هر بانکی نرخ متفاوت اعلام می شود که این بی نظمی به زیان اقتصاد و تولید کشور است.

 

انتقاد از افزایش کاذب نرخ سود بانکی

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:در حال حاضر که آمریکا در ادامه دشمنی ها، تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی در نظر گرفته است باید از تولید حمایت عملی شود چرا که با انجام این مهم علاوه بر حفظ اشتغال موجود، زمینه اشتغالزایی جدید نیز فراهم می شود.

وی تصریح کرد:افزایش کاذب نرخ سود بانکی ممکن است به رشد بدهی بانک ها و موسسات مالی منجر شود چرا که بانک ها باید از منابع خود در راستای تقویت تولید استفاده کنند.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بخش نظارتی بانک مرکزی باید به شدت با بانک های که اقدام به افزایش نرخ سود علی الحساب سپرده ها و وام های بانکی می کنند، برخورد جدی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار