رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: در ایام اربعین ۴۱ موکب از استان فارس در مرز شلمچه و شهر‌های نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مسیر نجف تا کربلا برپا می‌شوند که روزانه ۵۰ هزار نفر در این موکب پذیرایی می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 20 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه این استان دارای ۴۱ موکب در ایام اربعین است، گفت: روزانه ۵۰ هزار نفر زائر در موکب های استان فارس اسکان و پذیرایی می شوند.
وی با تصریح اینکه موکب های استان فارس هم در ایران و هم در عراق برپا می شوند، گفت: این موکب در مرز شلمچه، کربلا، مسیر نجف ـ کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برپا شده اند که البته بیشتر موکب های استان فارس در کربلا دائر شده اند.
قاسمی با یادآوری اینکه ستاد بازسازی عتبات مسئولیت کمیته اسکان و پذیرایی ستاد اربعین را به عهده دارد، اظهار کرد: از سه ماه پیش تاکنون برنامه ریزی برای اقدامات خود انجام داده ایم.
وی یکی از اقدامات این ستاد را صدور و تمدید مجوزهای موکب داران اعلام کرد و گفت: در این راستا تعدادی از مجوزهای موکب ها را تمدید و تعدادی هم مجوز جدید صادر کردیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با تصریح اینکه تمام اقلامی که باید از ایران خارج شوند باید در سیستم ما ثبت شده و کد رهگیری بگیرد، گفت: قریب یک ماه به صورت شبانه روزی تمام تجهیزات و اقلام موکب داران را ثبت کرده و کد رهگیری برای آنها اخذ کردیم.
وی بیان کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که انجام شد این بود که مجوز خروج موقت خودروهای موکب داران از گمرک استان فارس صادر شد که در این راستا گمرک نیز همکاری بسیار خوبی با ما داشت و این کار باعث شد که موکب داران توقفی در گمرک مرز ایران نداشته باشند.
قاسمی ادامه داد: برای سهولت و تسریع در این کار نیز نمایندگانی از ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس به مرز اعزام شده اند تا خودروهای موکب داران سریع تر ترخیص شوند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اقدام دیگر این ستاد را هماهنگی میان موکب داران در عراق برشمرد و گفت: در این جلسات اقداماتی جهت هماهنگی موکب داران و همچنین تعدیل اقلام موکب ها و توزیع مناسب آن ها میان موکب ها انجام می شود.

برچسب ها: پذیرایی ، 50 هزار ، زائر ، موکب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار