مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران هشدار داد: باغداران برای جلوگیری از خسارت مگس میوه نسبت به برداشت نارنگی پیش رس و انشوی معمولی سریعتر اقدام کنند.
کد خبر: ۶۷۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 20 October 2018

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، عبدالرحمن زاغی گفت: کارشناسان پیش آگاهی در عرصه باغ های حوزه عمل برای ردیابی و شناسایی کانون‌ها بصورت بازدیدهای میدانی، افزایش تعداد ایستگا‌ه ها و تله های جلب کننده حضور مستمر داشته باشند.
مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزان نسبت به برداشت نارنگی پیش رس و انشوی معمولی در کانون هایی که جمعیت آفت بالاست سریعتر اقدام کنند افزود: طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات به میزان 2.5 تا 3 لیتر در 100 لیتر آب به همراه 200 سی سی حشره کش مالاتیون با سمپاش پشتی تلمبه ای بصورت یک ردیف در میان، قسمت‌های آفتابگیر درخت انجام شود.
زاغی با اشاره به اینکه جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتی متری خاک انجام شود گفت: آفت مگس میوه مدیترانه ای در سال 94 از لیست آفات قرنطینه ای مازندران خارج شده و هزینه مبارزه بر عهده باغداران است. به همین دلیل هماهنگی با فروشندگان بخش خصوصی برای تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز و ارائه خدمات به بهره برداران ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار