رییس شورای شهر ابرکوه با تاکید بر این که میهمانان این شهر نمونه گردشگری نباید برای ساده‌ترین نیاز خود دچار سردرگمی شوند، بر لزوم ساماندهی صنوف مختلف حمل و نقل این شهر و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 20 October 2018

«محمدجواد معماریان» در جلسه ساماندهی حمل‌ و نقل عمومی شهر ابرکوه ابراز کرد: امروز ابرکوه در میان بیش از هزار شهر کشور به ‌عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری شناخته ‌شده لذا وجود چنین مشکلاتی در شأن شهروندان، گردشگران و توریست‌هایی که ابرکوه را به ‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، نیست.

وی با تأکید بر این که میهمانان ابرکوه نباید برای ساده‌ترین نیاز خود در ابرکوه دچار سردرگمی شوند، اظهار کرد: در همین راستا به تخلفات و رعایت نکردن موازین قانونی از سوی هر شخصی که باشد به‌ شدت برخورد می‌شود، ضمن این که از سوی دیگر تلاش می‌شوند صنوف مربوطه متضرر نشود و حقی از آنان تضییع نگردد.

معماریان افزود: در حوزه حمل ‌و نقل باید گروه‌های مختلفی که خدمات‌رسانی به شهروندان، دانش آموزان و سایر افراد جامعه را بر عهده دارند، مشخص و حوزه فعالیت آن‌ها برایشان تشریح شود.

وی یادآور شد: موارد مطرح شده در جلسه مصوب شده و قطعاً اجرا خواهد شد و در همین راستا اگر هر صنف رسالت خود را به‌ درستی انجام ندهد، با برخورد جدی شهرداری و متولیان مربوطه مواجه می‌شود.

معماریان ادامه داد: برای رفع مشکلات و دغدغه آژانس‌ها پیشنهاد می‌شود مدارس از طریق آموزش ‌و پرورش تعداد سرویس‌های مورد نیاز خود را اعلام کنند تا برای تأمین آن آژانس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها در اولویت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: باید در کنار یکدیگر، با قانون مداری و احترام به حقوق شهروندی و اصناف مختلف، مشکلات را مرتفع کنیم، در غیر این صورت اگر کار به قوه قهریه کشیده شود، کسی حق وساطت نخواهد داشت.

رییس شورای شهر ابرکوه تأکید کرد: گاهی به دلیل رعایت نکردن چند قانون ساده و کوچک مشکلاتی به وجود می‌آید که دستگاه‌هایی از جمله نیروی انتظامی و دادگستری را نیز درگیر کرده و علاوه بر آن موجب بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان می‌شود.

«سید علیرضا رسولی» شهردار ابرکوه هم برخورد قاطع با متخلفان را یکی از راهکارهای حل معضلات پیش آمده دانست و افزود: هر شخصی که تخلفی را مشاهده می‌کند باید سریعاً اطلاع دهد تا بعد از این بدون چشم‌پوشی و هیچ‌گونه مماشاتی، با آنان برخورد شود و حقوق شهروندان یا اصناف دیگر مورد تعرض قرار نگیرد.

«سید مسعود میرحسینی» رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه نیز از فعالیت 13 آژانس مسافری با 100 خودرو در سطح شهر ابرکوه خبر داد و افزود: اداره مذکور تنها می‌تواند بر صدور پروانه و قیمت‌ها نظارت کند و اجرای سایر قوانین در حیطه این مجموعه نیست لذا پیشنهاد می‌شود معیارها و شرایط مربوط آژانس‌ها و تاکسی‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه مشخص شود تا در هنگام صدور پروانه بتوان آن‌ها را اعمال کرد.

در این جلسه نمایندگان صنوف مختلف حمل‌ و نقل، مشکلات این حوزه را ناشی از نهادینه نشدن فرهنگ و قانون تاکسی‌رانی و اتوبوس‌های شهری، تجاوز صنوف به حریم یکدیگر و عدم اعمال جدی قوانین ذکر کردند و خواستار اجرای صحیح قانون توسط متولیان امر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار