مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی وزش تندبادهای لحظه ای، بارش های رگباری و برخاستن گرد و غبار تا آخر هفته جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 18 October 2018

محمد سبزه زاری اظهار کرد: به دلیل بالا بودن شاخص های ناپایداری سطوح فوقانی جو و جنوبی بودن جریانات جوی، از امروز تا پایان هفته جاری وزش تندبادهای لحظه ای، بارش های رگباری پراکنده و رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع شمالی و شرقی و برخاستن گرد و غبار در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

وی افزود: صبح امروز با رویت ابرهای ناپایدار در نوار ساحلی و جنوبی و غربی دید افقی در آبادان به ۱۵۰۰ و در اهواز، ماهشهر و شادگان به ۳ هزار متر رسید.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین صبح امروز به دلیل دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم دید افقی در بستان به ۳ هزار متر کاهش یافت که احتمالا این پدیده فردا صبح در نوار غربی نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین از اوایل هفته آینده تا اواسط هفته آینده به علت عبور امواج ناپایدار و بالا بودن شاخص های ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، تندبادهای لحظه ای و احتمال تگرگ به ویژه در شمال و شرق استان خوزستان خواهیم بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ماهشهر و ایستگاه کشاورزی اهواز با ۳۸.۴ و ایذه با ۱۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۳۷.۹ و ۲۱.۳ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار