رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: با اشاره به اینکه با هر فساد اقتصادی و اختلاسی که در گوشه‌ای از این کشور اتفاق می‌افتد موجی از نارضایتی و بدبینی در آحاد مردم ایجاد می‌شود، گفت: مسؤولان باید تاوان آن را بدهند چراکه دولت در شرایط حساس و شکننده داخلی و خارجی قرارگرفته و از هر طرف مورد هجمه بدخواهان واقع‌شده است.
کد خبر: ۶۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علی خرمی امروز با اشاره به اینکه در همه بخش‌ها وقتی دچار مشکل می‌شویم سخن از فقدان اعتبار و بودجه به میان می‌آید، اظهار داشت: مشکل فقط بودجه و منابع نیست یکی از دردهای مزمن مدیریتی در کشور ما علیرغم وجود منابع و امکانات، موضوع مدیریت بر منابع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر منابع موجود را خوب مدیریت کنیم قادر به اداره کردن جمعیت 150 تا 300 میلیونی بوده اما در اداره یک کشور با 23 میلیون خانوار دچار مشکل هستیم.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگری در بحث مدیریت شهری خلأهای قانونی در شهرداری‌ها است، گفت: یکی از هزاران دغدغه وزارت کشور شهرداری‌ها هستند و برای برون‌رفت از این معضل باید کارگروهی تشکیل و قوانین موجود شهرداری‌ها بازنگری و بازخوانی شود.

خرمی تصریح کرد: اگر در فرایند تدوین و اصلاح قوانین، شوراها و شهردار‌ی‌ها نتوانند با وزارت کشور تعامل کنند باید شاهد ضعیف‌تر شدن شهرداری‌ها و استمرار معضلات موجود شویم.

وی در مورد مشارکت دادن مردم در فرآیند مدیریت شهری، گفت: این مشارکت در کشور زیر 10 درصد بوده درحالی‌که در کشورهای دیگر ازجمله همسایگان ما قریب 70 درصد است، ضرورت دارد مسؤولان نگاه بخشی به مدیریت شهری را کنار گذاشته و زمینه‌های مشارکت مردم در امور شهری را تسهیل کنند.

رئیس شورای اسلامی فارس در ارتباط با معضل دیگر شهرداری‌ها که دولت‌ها را در طول دهه‌های گذشته مکلف به تأمین زیرساخت‌های شهری کرده‌اند، افزود: در این زمینه کم‌کاری و اهمال شده بر حجم مشکلات شهرداری‌ها افزوده و امروز شهرداری‌ها زیر بار سنگین هزینه‌های مدیریت شهری و بدهی‌های کلان به پیمانکاران به‌ویژه در شهرهای کوچک و متوسط کمر خم کرده‌اند و نیز در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دچار چالش‌های جدی هستند.

خرمی ابراز داشت: دراستان کهن و پرآوازه و البته کمتر توسعه‌یافته ما با ظرفیت‌های قابل‌توجه گردشگری و فرهنگی و اجتماعی که از آن برخوردار است، باید زمینه سرمایه‌گذاری برای شهرداری‌ها و کسب درآمد پایدار مهیا شود تا بتوان مشکلات شهرداری‌ها را برای نیل به این هدف مرتفع کنیم.

وی اظهار داشت: شورای اسلامی استان آمادگی حل مشکلات ساختاری شهرداری‌ها دراستان و نیز از طریق شورای عالی استان‌ها را دارد و در این مورد همه مسؤولان باید کمربندها را محکم ببندند و توان و ظرفیت خودشان را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و اشتغال مردم متمرکز کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه با هر فساد اقتصادی و اختلاسی که در گوشه‌ای از این کشور اتفاق می‌افتد موجی از نارضایتی و بدبینی در آحاد مردم ایجاد می‌شود، گفت: مسؤولان باید تاوان آن را بدهند چراکه دولت در شرایط حساس و شکننده داخلی و خارجی قرارگرفته و از هر طرف مورد هجمه بدخواهان واقع‌شده است.

رئیس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم و دولتمردان در آستانه عبور از یک پیچ تند و صعب تاریخی هستند که همه ما درگذر از این موقعیت تاریخی مسؤولیت مضاعفی داریم، البته مشکلات معیشتی مردم واقعاً شکننده است به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه که با یارانه 45 هزارتومانی که بر اساس نرخ بازار 8 سال قبل تنظیم‌شده امرارمعاش می‌کنند و امیدواریم به فضل خدا بسته‌های حمایتی دولت بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار