رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم گفت: 200 نفر از اهداکنندگان مستمر خون متولد 1368و قبل از آن به ‌طور رایگان علیه بیماری هپاتیت B واکسینه شدند.
کد خبر: ۶۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 18 October 2018


تابناک فارس به نقل از از ایرنا:عبدالرحمان محتشمی‌فر،افزود: طبق تفاهم‌نامه سازمان انتقال خون ایران و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهداکنندگان خون متولد 1368 و قبل از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خونگیری پایگاه انتقال خون جهرم و دریافت معرفی‌نامه و مراجعه به حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به‌طور رایگان در سه نوبت علیه بیماری هپاتیت B واکسینه شوند.
وی بیان کرد: نوبت دوم واکسن، یک ماه پس از واکسن مرحله اول و نوبت دوم شش ماه بعد از نوبت اول خواهد بود.
محتشمی فر گفت: اگر انجام واکسیناسیون دقیقا طبق زمان اعلام شده انجام گیرد، اهداکنندگان خون به مدت 10 سال در برابر ابتلا به هپاتیت نوع B مصون خواهند بود.
هپاتیت B نوعی بیماری عفونی ویروسی و عامل آن ویروس HBV است و بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد بیمار است. ویروس این بیماری می‌تواند سبب هر 2 حالت حاد یا مزمن آن شود. در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه، اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود. در برخی دیگر شروع و توسعه سریع بیماری با استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم همراه است.
این نشانه‌ها اغلب یک تا 2 هفته ادامه می‌یابد و به ندرت پیش می‌آید که این عفونت اولیه سبب مرگ بیمار شود و آغاز بروز نشانه های بیماری ممکن است ۳۰ تا ۱۸۰ روز به طول انجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار