معاون اداره ورزش و جوانان استان يزد:
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با تاكيد بر غيرمجاز بودن باشگاه ورزشي توان براي فعاليت در رشته فوتبال، گفت: اين باشگاه از مسابقات فوتبال كنار گذاشته شده و با استفعاي مديران آن عملاً تعطيل است.
کد خبر: ۶۶۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 17 October 2018

«سيد احمد هاشمي» كه به مناسبت هفته تربيت بدني و ورزشي در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، در مورد فعاليت برخي متهمان پرونده فوت دو فوتباليست نوجوان يزدي در گرجستان در قالب مدارس فوتبالي به نام «توان»، اظهار كرد: باشگاه ورزشي «توان»، فاقد مجوز فعالیت در رشته‌ي فوتبال است و تنها در رشته‌هاي واليبال و بدمينتون فعاليت داشته است .

وي در مورد حضور اين باشگاه در مسابقات فوتبال استان نيز اظهار كرد: موضوع در نامه‌اي به اداره ورزش و جوانان شهرستان يزد گوشزد شد و باشگاه مذكور از اين رقابت‌ها كنار گذاشته شد و حتي با توجه به این که باشگاه مذكور از زمین چمن شهدای معلم مربوط به آموزش و پرورش استفاده می‌کرد، در نامه‌نگاری با اين دستگاه موضوع غيرمجاز بودن باشگاه اعلام و قرار شد از این پس تنها قرارداد اجاره زمين به باشگاه‌ها منوط به داشتن مجوز آنها از اداره كل ورزش و جوانان باشد .

هاشمي همچنين خاطرنشان كرد: مدیران داخلي باشگاه هم در بخش آقايان و هم در بخش بانوان، استعفای خود را اعلام کرده‌اند و عملاً این باشگاه از این به بعد توان حضور و فعالیت در عرصه‌هاي ورزشي را ندارد.

وي به درخواست برخي از خانواده‌هاي فوتباليست‌هاي نوجوان باشگاه آرمان براي ادامه فعاليت آن، تاكيد كرد: تعطیلی باشگاه آرمان و تعليق فعاليت‌هاي آن با صدور حکم قضایی و به منظور رسيدگي به پرونده فوت دو فوتباليست‌هاي يزدي صورت گرفته و اداره كل ورزش و جوانان هیچ اقدامی در این رابطه نمی‌تواند انجام دهد .

معاون ورزشي استان در اين رابطه از خانواده‌ خواست تا قبل از ثبت‌نام در باشگاه‌های ورزشی از داشتن مجوز فعالیت آنها مطمئن شوند و موارد مشاهده تخلف نيز مراتب را از طريق شماره تلفن 36242930 گزارش دهند.

وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن گراميداشت هفته تربيت بدني گفت: امسال بر اساس پیش‌بینی‌ شهرستان‌ها و هيات‌هاي ورزشي استان در مجموع 277 ويژه برنامه براي اين مناسبت تدارك و برنامه‌ريزي شده ايت كه شاخص‌ترين آن برگزاري ويژه برنامه‌ي عمومي روز تربيت بدني در ورزشگاه شهید نصیری یزد است كه از ساعت 18:30 روز پنجشنبه 26 مهرماه و در خاتمه‌ي يك همايش همگاني دوچرخه‌سواري برگزار خواهد شد.

هاشمي ترویج ورزش همگانی را اولویت اصلی ورزش استان خواند و گفت: خوشبختانه استان يزد طي دو سال گذشته رتبه نخست ورزش همگانی کشور را به خود اختصاص داده و در شش ماه ابتداي امسال نيز موفق به برگزاري 229 برنامه کوهنوردی، 366 همايش دوچرخه‌سواری، 238 مورد جشنواره‌های ورزشی، 108 مورد همایش پیاده‌روی با جمعيت بيش از يك‌هزار نفر و 351 مورد برنامه‌های ورزشی با موضوعات دیگر شده است.

وي در ارتباط با برنامه‌های ورزش قهرمانی استان نيز گفت: هفت مورد میزبانی اردوهاي تيم ملي كشورمان، حضور 32 تيم آقايان و 15 تيم بانوان در رقابت‌هاي ليگي كشور، ميزباني يك دوره مسابقات يوروآسيايي از جمله اين برنامه‌ها بوده است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه اعلام كرد: استان يزد در هفته‌های آتي ميزبان مسابقات بین‌المللی کاراته با حضور چند کشور جهان هست و از 14 تا 24 مهرماه نيز اردوي مشترك ورزش پهلواني و زورخانه‌اي چند كشور جهان با تيم استان را ميزباني مي‌كند.

وي با بيان اين كه از ابتداي امسال 109 دعوت شده به تيم ملي در بخش آقایان و 57 مورد در بخش بانوان داشته‌ايم، گفت: ورزشكاران استان امسال تاكنون 13 مورد در مسابقات بین‌المللی و 148 مورد هم در مسابقات ملی، مدال‌اوري كرده‌اند.

وي به برگزاري چهارمين دوره مسابقات دارالعباده در شهرهاي مختلف استان در 12 رشته‌ي آقايان و 9 رشته بانوان كه منجر به قهرماني شهرستان يزد، دومي اردكان و سومي ميبد در مجموع كسب مدال‌ها شد، اين مسابقات را پيش زمينه خوبي براي حضور در نخستين المپیاد كشوري استعدادهای برتر دانست.

وي با بيان اين كه اين المپياد با هدف شناسایی و کشف استعدادهاي ورزشي و برنامه‌ریزی و حمايت از آنها براي آماده‌سازي جهت مسابقات بین‌المللی و بازی‌های آسیایی و المپیک برگزار مي‌شود، گفت: اين رقابت‌ها 40 رشته آقايان و 28 رشسته بانوان در رده‌هاي سني نونهالان و نوجوانان برگزار مي‌ود.

هاشمي در پايان نيز به رشد چشمگير باشگاه‌هاي ورزشي در استان اشاره كرد و با بيان اين كه در حال حاضر در استان 470 باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار بدون در نظر گرفتن باشگاه‌هاي داراي موافقت اصولی و بدون زمین است كه در صورت اضافه كردن آنها تعداد باشگاه‌هاي استان به 700 مورد نيز مي‌رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار