معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پیشنهاد ایجاد کمیته اقتصاد فرهنگ و آموزش در کمیسیون ملی آیسسکو خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 17 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی الهیار ترکمن در نشستی خبری به ارائه دستاوردهای سفر نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به کشور مراکش و حضور در نشست سازمان‌ اسلامی، آموزشی، علمی وفرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو ) پرداخت و گفت: مجمع عمومی از ارکان آیسسکو است و هر سه سال یکبار با حضور وزراء و نمایندگان آن‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: تصویب برنامه بودجه سه ساله و برنامه راهبردی در حوزه چهارگانه فعالیت سازمان در مجمع عمومی اجلاس امسال انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حمایت کشورها از فلسطین و قدس شریف موضوع اصلی اجلاس بود گفت: در سخنرانی افتتاحیه مواضع کشور خود را چهارحوزه آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات اعلام و درباره قدس شریف صحبت کردیم و پیشنهادات مشخصی درباره آن داشتیم.

الهیار ترکمن با بیان اینکه جلسات و دیدارهای دوجانبه ای نیز برگزار شد و با مدیرکل آیسسکو نیز جلسه داشتیم، ما میزبان دفتر آسیایی یعنی مسلمانان غیرعرب زبان هستیم گفت: ماه آینده اجلاس روسای کمیسیون‌های ملی آیسسکو را در شیراز برگزار می کنیم. درباره مزیت‌های نسبی جمهوری اسلامی برای آیسسکو مباحثی کردیم و یکی از محورهای مذاکرات ما بود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال قزاقستان بحث مطالعات هوایی را جا انداخته و ما در حوزه علوم و آموزش و ارتباطات مزیت‌های خوبی داریم که روی آنها تاکید شد گفت: ایجاد حوزه تخصصی اقتصاد فرهنگ، آموزش و علوم در این سازمان را پیشنهاد کردیم که ایجاد شود. ایران با توجه به ظرفیت‌های دانشگاهی خوب می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند که از آن استقبال شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقوله بازی‌های رایانه ای گفت: بازی‌های رایانه ای هم درآمد اقتصادی خوبی دارد و هم ماموریت‌های فرهنگی را دنبال می‌کند. یک بحث ظرفیت خوب ایران در تبدیل داستان‌های اسلامی به بازیهای رایانه ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار