مشاور استاندار فارس در امور نفت و گاز گفت: اولویت طرح انتقال آب خلیج فارس به جنوب این استان در آبرسانی به مراکز صنعتی مانند طرح های پتروشیمی و پالایشگاه ها است.
کد خبر: ۶۶۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 16 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: امین عربی افزود: همانگونه که در گازرسانی، اولویت کشور انتقال گاز به مراکز صنعتی بود و به دنبال بومی سازی فناوری، در مراحل بعدی به دور افتاده ترین روستاها هم گازرسانی صورت گرفت، در موضوع انتقال آب نیز در همین چارچوب عمل می شود.
وی با بیان این که مردم شهرستان های لامرد و مهر با مشکل خشکسالی و کم آبی روبرو هستند، گفت: با ارتقای فناوری بومی در زمینه آبرسانی از خلیج فارس، مردم این مناطق نیز در آینده از این مزیت برخوردار خواهند شد.
مشاور استاندار فارس در امور نفت و گاز اظهار داشت: شهرستان های لامرد و مهر از نظر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی، منابع انرژی و ذخایر نفت و گاز، نزدیکی به دریا و آسان بودن صادرات کالا و واردات مواد اولیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح ساخت بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در لامرد گفت: با توجه به گران بودن آب شیرین شده از خلیج فارس، طرح های صنعتی در اولویت بهره مندی از مزایای طرح انتقال آب از خلیج فارس خواهند بود.
عربی تاکید کرد: اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه جنوب استان فارس با رعایت اصول توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست همراه خواهد بود.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار