تشریح ویژه برنامه‌های معاونت فرهنگی دادگستری هرمزگان به مناسبت هفته ملی کودک؛
سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان ویژه برنامه های این معاونت به مناسبت هفته ملی کودک را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 12 October 2018

از اعزام تیم سلامت و تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت بندرعباس تا حضور قضات در مدارس و آموزشگاه‌ها

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: به مناسبت هفته ملی کودک، معاونت فرهنگی دادگستری کل استان هرمزگان برنامه‌های متنوعی را اجرا نمود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس اشاره نمود.

وی بیان داشت: این معاونت با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس، تعداد 350 جلد کتاب به این مرکز اهدا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند و به همین دلیل بزهکارانی که زیر ۱۸ سال سن دارند، در مکانی جدا از بزرگسالان نگهداری می شوند.

وی در ادامه افزود:  بسیاری از کودکان و نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت علاقه دارند که از امکانات کتابخانه استفاده کنند و حضور در این فضا و کتابخوانی برای آنان آرامش روحی و روانی به همراه خواهد داشت و آنها را در تصمیم‌گیری صحیح یاری می‌رساند.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از کتاب‌های این مرکز در کارگاه‌های مختلف آموزشی و تربیتی و برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، خاطره‌نویسی و غیره توسط مددجویان تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در نگرش مثبت کودکان و نوجوانان در تقابل با محیط پیرامون خود بسیار مؤثر است.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: موضوعات کتاب‌های اهدایی به کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس شامل ادبیات، داستان، رمان، پزشکی، فلسفه، آموزشی و مذهبی است که در این میان کتاب‌های مذهبی تعداد بیشتری را شامل می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌تقی‌نیا در ادامه به اعزام تیم سلامت به کانون اصلاح و تربیت بندرعباس با هدف سنجش سلامت روحی و جسمانی مددجویان این مرکز نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به مناسبت بزرگداشت هفته کودک و به منظور افزایش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مددجویان، معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، با اعزام تیم سلامت شامل پزشک، مراقب سلامت و نمونه گیر آزمایشگاه به کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس نسبت به تشکیل پرونده سلامت شامل(اندازه گیری فشارخون، تن سنجی و مراقبت‌های تغذیه‌ای، بررسی چربی و دیابت، بررسی احتمال افسردگی و توزیع ویتامین دی ) برای مددجویان این مرکز  اقدام کرد.

وی همچنین به حضور قضات دستگاه قضایی استان هرمزگان در مدارس و آموزشگاه‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان و بهره‌گیری از تجربیات قضات دادگستری در مدارس و آموزشگاه‌ها اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی نیا اظهار داشت: در جریان برگزاری این طرح قضات دادگستری با حضور در مدارس به ایراد سخنرانی در خصوص مسایل حقوقی ناشی از وقوع جرم، راهکارهای پیشگیری از آن و بررسی فضای مجازی، تهدیدها و فرصت‌ها پرداختند که با استقبال گسترده دانش آموزان، اولیاء و مربیان این مراکز آموزشی مواجه گردید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار