عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:عدم پاسخگویی رژیم ال سعود نشان می دهد دولت عربستان ، برای هیچ کشوری احترام قایل نیست و بی توجه به انتقادات و اعتراضات، تنها به برخورد حذفی افراد توجه دارد و حقوق بشر را فقط در حد یک شعار قبول کرده است.
کد خبر: ۶۶۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 10 October 2018

تابناک فارس به نقل از جام جم آنلاین:مسعود گودرزی نماینده ممسنی در تحلیل رفتارهای ضد حقوق بشری عربستان افزود: آل سعود حتی با نزدیکان و شاهزادگان خود نیز همین رفتارها را دارد و شاهدیم که نزدیکان وخانواده خود را در زندان می اندازد تا به اهدافش برسد لذا چنین اتفاقاتی از جمله حذف افراد در عربستان یک مسئله سابقه‌دار است.
وی با تاکید بر اینکه دولت ترکیه به شدت از اتفاقی که در خاک این کشور رخ داده نگران است گفت:عدم پاسخگویی رژیم ال سعود نشان می دهد دولت عربستان ، برای هیچ کشوری احترام قایل نیست و بی توجه به انتقادات و اعتراضات، تنها به برخورد حذفی افراد توجه دارد و حقوق بشر را فقط در حد یک شعار قبول کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درخصوص امکان کودتا در عربستان برای بدست آوردن قدرت گفت: در شاکله حکومت عربستان برای اینکه توازنی بین قبایل متفاوت آل سعود انجام شود چنین جابجایی هایی می تواند تاثیر گذار باشد.
وی تاکید کرد:رفتارهای تند بن سلمان باعث شده برخی از شاهزادگان سعودی که در بازی های طایفه ای ، قومی و قبیله ای ورود پیدا نمی کردند الان به خاطر حاکمیت سیاسی این خاندان و به دنبال ایجاد آرامش وثبات در کشور،واکنش هایی نسبت به رفتار ولیعهد فعلی نشان دهند.
این نماینده مجلس گفت:همه می دانند که بن سلمان چه بلایی بر سر پسرعمویش نایف آورد ویا شاهزادگان سعودی را در یک هتل زندانی کرد و شاهد بودیم که این رفتارها با موج اعتراضی داخل حاکمیت این کشور مواجه شد.
عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در مورد موضع گیری جامعه جهانی نسبت به رفتار ضد حقوق بشری عربستان افزود: نهادهای حقوق بشری و دولت های غربی به واسطه پول های هنگفتی که از این کشور دریافت می کنند واکنش های جدی و کارسازی ندارند و دولت آمریکا نیز روابط خود با ال سعود را بر اساس دلار های نفتی تنظیم کرده بنابراین نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ناپدید شدن یک روزنامه نگار منتقد سعودی درکنسولگری عربستان درترکیه تاثیری بر رواط این کشورها بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار