هنرستان خواجه نصیرالدین طوسی در شیراز که تنها 10 هنرجو در رشته گردشگری دارد به علت کمبود فضای آموزشی امکان ثبت نام هنرجویان جدید در مقاطع پایین‌تر را از دست داده است.
کد خبر: ۶۶۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 09 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: هنرستان خواجه نصیرالدین طوسی که در خیابان شهید معزی واقع در بلوار گلستان قرار دارد، به علت کمبود فضای آموزشی اکنون تنها در مقطع یازدهم هنرجو دارد و به مدت 2 سال است که امکان ثبت نام هنرجویان جدید در مقاطع پایین‌تر را از دست داده است.

2 رشته کاربردی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز ضمن ابراز خرسندی از آموزش 2 رشته کاربردی هتلداری و گردشگری به هنرجویان این هنرستان می‌گوید: باید زمینه‌ای در هنرستان‌های شیراز و سایر نقاط استان فراهم شود تا این رشته‌های کاربردی به طیف گسترده‌تری از دانش‌آموزان تدریس شود.

تامین منابع انسانی در هنرستان

سید موید محسن نژاد می‌افزاید: فارس با داشتن ظرفیت‌های گردشگری متعدد به عنوان مرکز آموزش رشته‌های مرتبط با گردشگری باید تجهیز و ارتقاء داده شود.

وی منابع انسانی در این صنعت را بازوان توانمند رونق گردشگری می‌داند و عنوان می‌کند: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این رشته تنها بخشی از نیروهای مورد نیاز این صنعت را تامین می‌کنند و در سایر بخش‌های گردشگری و پست‌های غیر مدیریتی آموزش در هنرستان نقش بسزایی در تربیت نیروهای ماهر ایفا می‌کند.

معاون گردشگری فارس ادامه می‌دهد: از این هنرجویان آموزش دیده می‌توان در هتلداری، برگزاری تور در موزه‌ها و... استفاده موثری به عمل آورد.

کاستی‌های آموزشی

معاون هنرستان خواجه نصیرالدین طوسی و سرپرست کارگروه گردشگری در آموزش و پرورش در شیراز نیز با اشاره به کمبودهایی که این هنرستان در پذیرش هنرجویان در رشته گردشگری دارد، بیان می‌کند: تنها در 3 هنرستان دخترانه در شیراز رشته گردشگری وجود دارد و در هنرستان ما نیز تنها 10 نفر در مقطع یازدهم شاغل به تحصیل هستند.

مریم نادری می‌افزاید: کمبود مربی و منابع آموزشی از مشکلات اصلی است که باعث شده است تا نتوانیم در مقاطع تحصیلی پایین‌تر ثبت نام داشته باشیم و این گروه آخرین هنرجویان این رشته در خواجه نصیرالدین طوسی هستند.

وی اضافه می‌کند: برای توسعه این رشته نیاز به برون سپاری اموزش به آموزشگاه‌های خصوصی تحت پوشش آموزش فنی حرفه‌ای داریم زیرا متقاضی برای ثبت نام و تحصیل در این رشته فراوان است اما امکانات اندک این اجازه را به ما نمی‌دهد.

نادری با تاکید بر کمبودهای آموزشی برای این رشته عنوان می‌کند: به دلیل نبود مربی در رشته گردشگری گاها از دبیران تاریخ برای ارایه دروس استفاده می‌شود و هنرجویان ناچار هستند که جزوه‌های آموزشی را به صورت تکراری در سال‌های بعدی تحصیلی مطالعه کنند.

وی معتقد است: اگر یک مدرسه گردشگری به صورت تخصصی راه‌اندازی شود بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت و امکان آموزش به طیف وسیع‌تری از هنرجویان در زیر شاخه‌های گردشگری فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار