معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اهدای کتاب رایگان همراه با محموله‌های پستی توسط نامه‌رسانان و برگزاری نمایشگاه کتاب از 3 تا 8 آذر خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 08 October 2018

با اشاره به طرح انتخاب پایتخت کتاب در سطح کشور، افزود: تلاش بر این بوده که در بحث برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی رویکرد شهروند محور را اجرا کنیم.

 

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کسب عنوان پایتخت کتاب کشور برای شیراز در سال 98، گفت: دبیرخانه ستاد هماهنگی شهر و روستاها دوستدار کتاب در سطح استان را به این منظور راه‌اندازی کردیم.

 

امیدبخش با اشاره به راه‌اندازی شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب در روز آتش‌نشان، تصریح کرد: تا پایان فصل پاییز تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی مجهز به ایستگاه‌های کتاب می‌شوند.

 

وی بابیان این‌که امانتی بالاتر از کتاب نیست، ادامه داد: در هفته اول در ابتدا 500 جلد کتاب به همراه محموله‌های پستی به‌صورت رایگان توسط مأمورین نامه‌رسان پست در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

 

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی شبکه صنعتگران و صنوف دوستدار کتاب خبر داد و مطرح کرد: نمایشگاه کتاب امسال 3 تا 8 آذرماه برگزار می‌شود که محور ثبت‌نام کننده‌های‌ ناشرین، داشتن کتاب‌های جدید است.

 

امیدبخش با اشاره به اهدای 100 جلد کتاب به یکی از ناحیه‌های پست، خاطرنشان کرد: نمایشگاهی خوب نیست که تعداد ناشر بیشتری در آن شرکت کند، بلکه نمایشگاه خوب مخاطب محور است.

 

معاون فنی پست فارس گفت: در بین ادارات یکی از بهترین کتابخانه‌ها راداریم که حدود 8 هزار جلد در این کتابخانه است.

 

عباسی بابیان این‌که سال‌های سال است که پست وظیفه‌ی حمل روزنامه‌ها را به نقاط کشور با نرخ پایین دارد، افزود: در شبکه نامه‌رسانان دوستدار کتاب علاوه بر نامه‌رسانان، کل شبکه پستی می‌تواند دوستدار کتاب باشد.

 

وی تصریح کرد: امانت دادن کتاب از طریق پست می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار