از پنجم تا 12 مهرماه در فارس به مناسبت بزرگداشت روز جهانگردی 13 عنوان برنامه با هدف ایجاد مسیرهای خلاقانه گردشگری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 04 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:روز جهانی گردشگری با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و فعالان بخش خصوصی و ... امسال در قالب یک هفته با حدود 13 عنوان برنامه و هر روز با عناوین و برگزاری تورهای مختلف برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، ضمن ابراز رضایت از در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف برای هر یک از این روزها به  می‌گوید: گردشگری ادبی، استفاده از شهرهای باستانی، رویدادهای مذهبی، نشست‌های تخصصی، تور تخصصی در بافت تاریخی شیراز و ... از عناوین این برنامه‌هاست.

مصیب امیری ادامه می‌دهد: هدف از اجرای این برنامه‌ها ایجاد مسیرهای خلاقانه در گردشگری استان است تا بتوانیم هر چه بهتر از این صنعت با استفاده از ظرفیت‌های عدیده‌ای که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

وی معتقد است: معرفی مسیرهای تازه در این صنعت به گردشگران داخلی و خارجی هدفی است که باید به بهترین شکل ممکن تحقق یابد تا از تمامی ظرفیت‌ها امکان بهره‌گیری داشته باشیم.

تورهای تخصصی با علایق ویژه

نماینده یک شرکت خدمات گردشگری با اشاره به برگزاری تورهای تخصصی در استان به مناسبت هفته گردشگری عنوان می‌کند: تعریف مسیر خلاقانه و جدید به عنوان روش موثر برای توسعه گردشگری بهترین اقدام است.

امیر حسین حکمت‌نیا می‌افزاید: در این هفته نخستین‌های گردشگری فارس و برگزاری تور گردشگری ادبی، تاریخچه گردشگری فارس برای مخاطبان توضیح داده شد و از نخستین مهمانخانه، دفاتر مسافرتی، نخستین راهنمایان تور و ... در قالب تور تخصصی بازدید و روایت‌های شاهنامه در وصف شیراز و مردمانش در سایت‌های تاریخی برم دلک، قصر ابونصر و قلعه فهندژ به عنوان تور گردشگری ادبی اجرا شد.

 

 

 

وی استفاده از شهر باستانی استخر در این برنامه را فرصتی برای تعریف مسیرهای گردشگری نو و خلاقانه می‌داند و می‌گوید: در روز جمعه 6 مهرماه از شهر استخر به عنوان شهری باستانی با 90 هکتار وسعت در جنب پارسه و شهری که به عنوان ساخت نخستین مساجد فلات ایران مورد توجه بوده دیدن شد و از مسجد جامع استخر که در قرون اولیه اسلامی بنا شد نیز بازید گردید.

حکمت نیا شهر استخر در شاهنامه فردوسی را مطرح می‌داند و اظهار می‌کند: استخر در شاهنامه فردوسی و سایر شعراء با عنوان شهری با عظمت و قدرت یاد شده است که از این منظر می‌توان تورهای گردشگری ادبی متعددی را در این شهر کهن برگزار کرد.

نماینده این شرکت خدمات گردشگری با تاکید بر گنجاندن برنامه‌های دیگری همچون گردشگری دینی در ماه محرم و صفر بیان می‌کند: با این کار از تعزیه و آداب مردمان استان پهناور فارس در برگزاری آیین‌های سوگواری برای گردشگران داخلی و خارجی گفته می‌شود تا مسیرهای گردشگری محرم را با توان بهتر در تورهای مذهبی خود بگنجانیم.

 

 

وی ادامه می‌دهد: زیارت قبور شهدای گمنام، آیین نکوداشت همیاران گردشگری شهرداری شیراز، نشست تخصصی گردشگری و تحول دیجیتال، افتتاحیه تور تخصصی در بافت تاریخی شیراز، نشست تخصصی رویکرد هنر قاجار و ... از سایر برنامه‌های خلاقانه هفته گردشگری در استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار