هر شهری در اقصی نقاط جهان یک فرهنگ غذایی محلی دارد که بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد همان شهر است. برخی از این غذاها – مثل استیک پنیر فیلی فیلادلفیا یا انواع سوشی ژاپنی، پا را فراتر گذاشته و شهرت بین‌المللی دارند. اما برخی دیگر زیر رادار در یک کافه رستوران کوچک در یک خیابان محلی یا در صفحات کتاب آشپزی مخفی مادربزرگ پنهان می‌مانند.
کد خبر: ۶۶۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 04 October 2018

تابناک فارس به نقل از نکست هالیدی: از کوفته ماهی تاجین تنگیر در شمال مراکش گرفته تا کلوچه‌های بخارپز شانگهای، بهترین‌ها را برای کسانی که به دنبال خوشمزه‌ترین غذاهای شهر هستند، جمع کرده‌ایم.

 

 

 

1) مکبوس جوجه در دوحه

 

باور غالب مردم بر این است که پایتخت بین‌المللی قطر غذای مشهوری از آن خود ندارد؛ غذاها و نسخه‌های آشپزی زیادی هستند که از فرهنگ‌های دیگر به قطر راه یافته‌اند و در طول دهه‌های متمادی به غذاهای قطری بدل شده‌اند. اما یک غذای خاورمیانه‌ای وجود دارد که ساکنان دوحه قسم می‌خورند از ابتدا به خود آنها تعلق داشته است. آن غذا مکبوس لذیذ جوجه است. این غذا با ترکیبی از برنج با ادویه‌‌های قوی طبخ شده در دیگ‌های بزرگ همراه با گوجه، پیاز و جوجه بسیار شبیه بیرانی (یک غذای هندی با برنج اسپایسی و گوشت یا سبزیجات) است و جزء غذاهای رایج خانه‌های قطری محسوب می‌شود.

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ رستوران‌های عربی متعددی در نقاط مختلف دوحه قرار دارند که مکبوس واقعی و لذیذ سرو می‌کنند، اما دو رستوران ویژه در این زمینه شهرت بیشتری دارند: رستوران صوفرا در هتل مارسا مالاز کمپینسکی و رستوران ارزان‌تر و سنتی‌تر داماسکا وان در سوک واقیف.

 

 

 

2) اسموربرود در کپنهاگن، دانمارک

 

اگر در زمان بازدید از پایتخت اسکاندیناویایی تنها یک غذا را امتحان کنید، آن غذا باید ساندویچ روباز دوست‌داشتنی اسموربرود باشد. این ناهار محبوب دانمارکی با نان چاودار کره‌ای و انواع مختلف روچین‌ها مانند ترشی ماهی، گوشت ترد یا میگو و تخم‌مرغ سرو می‌شود. انواع مختلف طعم‌های سنتی و مبتکرانه وجود دارد، به طوریکه برخی رستوران‌ها تا 250 نوع اسموربرود مختلف سرو می‌کنند. روچین‌ها آنقدر زیاد هستند که این ساندویچ را باید با کارد و چنگال صرف کرد.

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ برای اسموربرود کلاسیک به رستوران سنتی کرونبرگ یا بازار توروِهالرنه در هالرنز بروید. اما اگر دنبال سبک مدرن‌تر و خلاقانه می‌گردید، کمپاسِت یا نیو کید در بلوک، سلما گزینه‌های مناسبی هستند.

 

 

 

3) هات وینگز (بال کبابی) در آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده آمریکا

 

ساده، طعم‌دار یا اسپایسی، هات وینگ تقریباً در تمام رستوران‌های آتلانتا پیدا می‌شود. شهرت بال کبابی فراتر از مرزهای آتلانتا است اما همه ساکنان آتلانتا متفق‌القول هستند که بال کبابی از غذاهای مرسوم و رایج اینجاست که با یا بدون سس، با فلفل لیمو سرو می‌شود. اگر می‌خواهید به سبک محلی بال کبابی بخورید، یک سس گرم یا ولرم را با فلفل لیمو مخلوط کنید.

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ جِی.آر. کریکتز، آمریکن دِلی و آی.تی.ال وینگز بهترین بال‌های آتلانتا را سرو می‌کنند.

 

 

 

4) کوفته ماهی تاجین در تنگیر، مراکش

 

اگر در تور مراکش بتوانید سلیقه خود را با جغرافیای محلی هماهنگ کنید، تمام غذاهای مراکشی را دوست خواهید داشت و غذای دریایی تاجینز تانگیر نماد شهر در این کشور طعم‌های متنوع است. طبیعی است که ماهی در تنها شهری که همزمان به دریای مدیترانه و اقیانوس آتلانتیک راه دارد، فراوان باشد. ساردین ماده اصلی این غذای محبوب محلی است: کوفته ماهی تاجین. متاسفانه این غذای محبوب محلی در رستوران‌ها رایج نیست زیرا تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد و معمولاً در خانه‌ها طبخ می‌شود. ساردین‌ها را با دقت تکه می‌کنند و در گلوله‌های گوشتی فرو می کنند و همانند انواع دیگر تاجین‌های گوشت در سرتاسر مراکش داخل آرامپز می‌گذارند.

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ اگر هنوز نتوانستید با یک خانواده محلی دوست شوید، می‌توانید در ریف کبدانی، داخل شهر باستانی زیر تراس برج الحاجوی تاجین ماهی واقعی را امتحان کنید.

 

 

 

5) کلوچه شکم‌پر (دامپلینگ) ژیا اولونگ‌بائو در شانگهای، چین

 

شانگهای آنقدر غذاهای منحصربه‌فرد و لذیذ دارد (که به طور سنتی آشپزی بِنبانگ نامیده می‌شوند) که به سختی می‌توان یکی را به عنوان نماد فرهنگ غذایی شهر برگزید. گفته می‌شود که اگر کلوچه شکم‌پر سنتی و لذیذ شانگهای، ژیا اولونگ‌بائو، یا دامپلینگ سوپ را نخورده باشید، شانگهای را کامل ندیده‌اید. این کلوچه‌های خمیری نازک با گوشت خرد شده و سوپ داغ پر شده و در سبدهای بامبو بخارپز می‌شوند. این غذا شهرت جهانی دارد اما ریشه اصلی آن به شانگهای باز می‌گردد. شنگ‌جیانبائو پوسته خمیری و قطورتری دارد و زیر آن سرخ می‌شود تا طعم بهتری در ترکیب با آب گوشت پیدا کند.

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ در تور چین برای یک ژیا اولونگبائو واقعی، به جیاجیا تانگ بائو یا دین تای فونگ و برای شنگ جیانبائو به رستوران زنجیره‌ای توریستی اما با کیفیت یانگ رای دامپلینگ بروید.

 

 

 

6) سمبوسه (ساموسا) در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

 

آفریقای جنوبی بیشترین جمعیت مهاجران هندی را در خود جای داده است؛ پس عجیب نیست که غذاهای شبه‌قاره هند نقش طولانی و مهمی در آشپزی آفریقای جنوبی داشته باشند. قرن‌ها تغییر و تحول این غذاها را به ترکیبی منحصربه‌فرد از مواد و ادویه‌جات بومی و البته با نامی آفریقایی بدل کرده است. ساموسا یک نمونه کامل است. ساموساهای آفریقایی از اجداد هندی خود کوچک‌تر هستند و با مواد متنوعی فراتر از ترکیبات سنتی مثل جوجه و سبزی پر می‌شوند. در ساموسا‌های امروزی همه چیز از پنیر فتا و ذرت تا نارگیل می‌توانید بیابید.

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ در تور آفریقای جنوبی برای تجربه بهترین ساموساهای ژوهانسبورگ به جهان ساموسا (World of Samoosas) در اورینتال پلازا بروید. اینجا تنها نقطه شهر است که ساموساهای نارگیلی دارد و سس‌های اسپایسی آن فوق‌العاده است.

 

 

 

7) فیجوادا در ریو‌ دِ ژانیرو

 

کاریوکاها (ساکنان محلی ریو) عجله‌ای ندارند؛ فیجوادا محصول همین عادت است. پختن دانه‌های غنی لوبیای سیاه پخته به همراه گوشت نمکی، گوشت گوساله و سوسیس حلقه شده، ساعت‌ها طول می‌کشد، اما کاریوکاها برای لذت بردن از این ناهار طولانی چندان عجله‌ای ندارند. تصادفی نیست که این غذا بیشتر شنبه‌ها (یا جمعه‌ها، که اکثر کارمندان و کارگران در حال و هوای تعطیلات هستند) سرو می‌شود. معمولاً پس از صرف ناهار برنامه حرکات موزون سامبا در پیش است. اما قبل از آن بهتر است چرتی بزنیم، چه عجله‌ای است؟

کجا این غذا را پیدا کنیم؟ باردو مومو از بیرون چندان شبیه یک رستوران موفق نیست، اما میزهای همیشه پر آن چیز دیگری می‌گویند. فیجوادا فوق‌العاده آنها برای ناهار جمعه و شنبه سرو می‌شود. این یک بار را عجله کنید، غذا تا 14:30 تمام می‌شود.

 

 

 

برچسب ها: غذا ، مشهور ، جهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار