مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت:در ۴ مکان گردشگری فارس ، آرامگاه حافظ، سعدی، تخت جمشید و پاسارگاد سیستم Wi-Fi راه اندازی شده است و تا پایان امسال دیگر اماکن گردشگری فارس هم به این سیستم مجهز خواهند شد./مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این مراسم با اشاره به نقش رسانه در توسعه گردشگری از راه اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 04 October 2018

بازدید از اماکن تاریخی - فرهنگی فارس در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در مراسم تجلیل از فعالان عرصه گردشگری فارس گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی - فرهنگی فارس بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

مصیب امیری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری فارس صورت گرفته که نویدبخش رونق بیش از پیش این صنعت در استان خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه روز جهانی گردشگری امسال با شعار «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» برگزار شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی گردشگری الکترونیک با استفاده از فناوری‌های نوین در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در حال راه اندازی است.

امیری افزود: در ۴ مکان گردشگری فارس ، آرامگاه حافظ، سعدی، تخت جمشید و پاسارگاد سیستم Wi-Fi راه اندازی شده است و تا پایان امسال دیگر اماکن گردشگری فارس هم به این سیستم مجهز خواهند شد.

وی همچنین گفت: برای دسترسی آسان گردشگران به اطلاعات تاسیسات گردشگری و میراث فرهنگی استان از جمله معرفی اماکن تاریخی-فرهنگی و ساعات بازدید آن‌ها از طریق تلفن همراه سامانه USSD راه اندازی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این مراسم با اشاره به نقش رسانه در توسعه گردشگری از راه اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری در آینده نزدیک خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار