مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: به‌طور میانگین ماهانه دو میلیارد تومان برای بیماران خاص در استان کرمانشاه هزینه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 02 October 2018

به گزارش تابناک،کیومرث مظفری، اظهار داشت: در استان کرمانشاه 1600 بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و ام‌اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و براساس تعهد بیمه سلامت برای آزمایش، دیالیز، تزریق خون و سایر خدمات مرتبط با نوع بیماری بهره می‌برند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ا اشاره به اینکه دفترچه بیمه بیماران خاص رایگان است و هیچ حق بیمه‌ای از این بیماران دریافت نمی‌شود، افزود: بیماران هموفیلی بیشترین هزینه را دارند و درمان و حمایت از هر بیمار هموفیلی ماهیانه 3 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد.

مظفری با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت استان در قالب پنج صندوق بیمه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این صندوق‌های بیمه‌ای شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، ایرانیان و بیمه‌ همگانی سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه از پوشش 60 درصد از جمعیت استان توسط این بیمه خبرداد و گفت: باتوجه به اجرای طرح ملی بیمه همگانی سلامت افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در استان کرمانشاه هستند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته است و بیمه سلامت امسال با راه‌اندازی سامانه استحقاق‌سنجی در حال رفع همپوشانی با سایر بیمه‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بودجه سازمان بیمه سلامت از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و از طریق دولت ابلاغ می‌شود، افزود: امسال تاکنون 230 میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه تخصیص داده شده است که 60درصد آن نقدی و مابقی به صورت اوراق خزانه است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های بیمه‌شدگان استان کرمانشاه ماهانه به طور میانگین 32 میلیارد تومان است، افزود: در استان کرمانشاه بیش از 950 هزار نفر از جمعیت بیمه‌شدگان شامل روستاییان و عشایر، بیمه همگانی و سلامت از دفترچه رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیان کرد: مطالبات مراکز دانشگاهی تاپایان تیرماه امسال به‌طور کامل تسویه حساب شده است و در بخش خصوصی و غیردانشگاهی نیز پرداخت تا خرداد ماه انجام گرفته است.

مظفری با بیان اینکه استقرار نظام الکترونیک از اولویت‌های سازمان بیمه سلامت است، افزود: بیمه شدگان در مراجعه به بیمارستان با ارائه شماره ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از طرفی نظام ارجاع الکترونیک بیمه شدگان روستایی از سطح یک به سطوح 2 و 3 در حال برنامه‌ریزی است که به‌زودی در شهرستان‌های منتخب اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در مورد بیمه تکمیلی برای بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت، بیان کرد: بیمه‌های تکمیلی دارای شخصیت حقوقی مستقل از بیمه پایه هستند و تابع ضوابط و مقررات خاص خود است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار