تابناک قزوین گزارش می دهد:
عضای شورای شهر قزوین عصر دیروز بر موضوعات تجهیزات لازم برای آتش نشانان تاکید کردند .
کد خبر: ۶۶۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 30 September 2018

اعضای شورای شهر خواستار تجهیزات لازم برای آتش نشان های قزوینی شدند

به گزارش تابناک قزوین، به مناسبت روز آتش نشانی شورای شهر قزوین تشکیل جلسه داد تا ضمن تقدیر از آتش نشانان مشکلات و درخواست های آنها را نیز بررسی کند.

حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای اسلامی که شنبه شب در تالار مردم برگزار شد اظهار کرد: نردبان یک ماه کار کرد و دچار نقص فنی شد و باید برای رفع آن به خارج فرستاده شد ضمن اینکه باید تاکید کنم که در کنار همه مشکلاتی که وجود دارد تجهیزات آتش نشانی قزوین از برخی استان ها مطلوب تر است که بطور کلی نگرانی وجود ندارد اما باید به دیگر نیازهای آتش نشانان نیز توجه شود.

داودی افزود: اینکه که حادثه ای رخ می دهد کاملا طبیعی است ولی باید سعی شود که امدادرسانی طوری انجام برسد که دچار هیچگونه وقفه و مکثی نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: شورای پنجم برای رفع نیازهای این سازمان اعلام آمادگی می کند.

آموزش شهروندان جدی گرفته شود

منیره قوامی سخنگوی شورای شهر قزوین ادامه داد: آتش نشانی شغلی است که همراه با ایثار و از خود گذشتگی است چرا که این افراد با کمترین حقوق و با روحیه ای توانمند و جسور در خدمت مردم هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به تورم باید سعی شود که مشکلات این سازمان با همراهی اعتبارات دولتی حل شود ضمن اینکه طبقه بندی مشاغل این افراد در دوره ریاست قبلی سازمان کلید خورد و این مطالبه امروز به سرانجام رسیده باید به روز رسانی شود.

به گفته قوامی،آموزش آمادگی جسمانی از ضروریات این حرفه است ولی باید تاکید کرد که آموزش شهروندان هم باید جدی گرفته شود تا آن ها تا رسیدن آتش نشان ها بتوانند صبر کنند .

وی شناسایی ساختمانهای فاقد ایمنی را از دیگر نکات مورد توجه دانست.

ساختمان های بلند مرتبه خود اطفاء باشند

 احد چگینی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز اظهار کرد: باید درصدد باشیم که ساختمان های بلند مرتبه خود اطفاء باشند چرا که اگر در ساختمان پلاسکو پله های اضطراری وجود داشت شاید دچار چنین خادثه ای نمی شدیم هر چند در حال حاضر بازار قزوین هم مانند ساختمان پلاسکویی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا حادثه ای رخ ندهد.

وی تصریح کرد: خطر چاه جذبی در منازل، فرسودگی سیستم آبرسانی آب شرب، بافت فرسوده شهری از دیگر مشکلاتی است که باید جدی گرفته شود این امر در صورتی است که قزوین ما ،معین استان تهران تعیین شده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: امروز امکانات اولیه در سازمان آتش نشانی وجود ندارد در نتیجه یک لایحه در شورای عالی استان ها ارائه شد تا آتش نشانان مشمول قانون ایثارگری قرار گیرند که دولت آن را بازگرداند ولیکن امید است این لایحه مجدد از سوی مدیر عامل سازمان آتش نشانی به شورا داده شود تا آن را بتوانیم تصویب کنیم.

حفظ آثار تاریخی از ثبت آثار تاریخی مهم تر است

مهدی عبدالرزاقی دیگر عضو شورای شهر نیز ادامه داد: هر چقدر که برای آتش نشانی هزینه شود سرمایه گذاری است هر چند باید تعداد ایستگاه های آتش نشانی افزایش یاید تا مناطق منفصلی همچون مشعلدار نیز کمتر دچار خسارات فوتی و جرحی شوند.

عبدالرزاقی افزود: اگر اتش نشانی جدی گرفته شود هزینه های امداد کم می شود اما باید نواقص موجود در بخش های مختلف از جمله ساختمانهایی که یک خروجی و ورودی دارند برطرف شود.

وی بیان کرد: مجموعه فاخر بازار یک مجموعه میراثی است که باید میراث فرهنگی برای حفظ و ایمن سازی آن مشارکت کند زیرا حفظ اثار از ثبت آن مهمتر است و نباید منتظر تخریب وحریق این مجموعه باشیم و سپس اقدام کنیم.

بافت های فرسوده جدی گرفته شوند

سعید دقیقی دیگر عضو شورای هم گفت: آموزش نباید در سازمانهای زیر مجموعه شهرداری مغفول بماند و لازم است دوره های تخصصی برای همه مجموعه ها بویژه آتش نشانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید بافت فرسوده را جدی بگیریم تا در موقع بروز حوادث میزان آسیب ها به حداقل برسد.

شهرداری برای سازمان سازمان آتش نشانی بودجه ویژه ای در نظر گیرد

محسن حق شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز بیان کرد: در بودجه سال آینده باید دستگاه های شهرداری بر اساس اهمیت بودجه ریزی کنند در حال حاضر سازمان آتش نشانی با توجه به اهمیت ویژه ای که دارد در تهیه وسایل اولیه مانند ماسک و چراغ قوه تخصصی و لباس با مشکلات جدی روبروست.

وی اضافه کرد: نردبانهای بلند خریداری شده دارای نقص فنی است که ضروری است هر چه سریع تر این نقص برطرف شود تا در صورت وقوع حادثه بتوان از آن استفاده کرد.

حق شناس بیان کرد: پوشش بیمه کامل درمانی برای آتش نشانان باید انجام شود تا رفاه در الویت اصلی قرار گیرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار