رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:: پس از بیان نظرات موافقین و مخالفین این طرح، در کمیسیون اجتماعی نسبت به کلیات این طرح رای گیری شد که در نهایت این طرح بار دیگر در کمیسیون اجتماعی رای نیاورد.
کد خبر: ۶۵۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 24 September 2018

تابناک فارس به نقل از مقاومتی نیوز:مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه دیروز این کمیسیون در خصوص رسیدگی به طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

رضایی با اشاره به کلیات این طرح که دیروز در جلسه کمیسیون اجتماعی بررسی شد، گفت: بر اساس این طرح نمایندگان مجلس، قرار بود تا وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت و معدن و توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: سابقه ارائه چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی به بعد از انتخابات ریاست جمهوری برمی گردد و در رای گیری قبلی لایحه دولت در مجلس رای نیاورده بود.

پرونده تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس به طور کامل بسته شد
نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: در جلسه روز گذشته کمیسیون اجتماعی نمایندگان موافق و مخالف طرح تفکیک و نیز کارشناسان مختلف در خصوص تفکیک این وزارتخانه ها نظرات خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: پس از بیان نظرات موافقین و مخالفین این طرح، در کمیسیون اجتماعی نسبت به کلیات این طرح رای گیری شد که در نهایت این طرح بار دیگر در کمیسیون اجتماعی رای نیاورد.

رضایی افزود: با رای منفی کمیسیون اجتماعی این طرح به صورت کلی از دستور کار مجلس کنار گذاشته خواهد شد و تغییری در تعداد وزارتخانه ها به وجود نخواهد آمد.

تاکید مطالعات کارشناسی و قوانین داخلی بر ادامه شرایط فعلی وزارت صمت

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت کمیسیون اجتماعی با طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: این طرح بر خلاف رویه های جهانی و قوانین داخلی بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: با تفکیک این وزارتخانه ها در شرایط فعلی هزینه های زیادی به دولت و کشور تحمیل و اندازه دولت بر خلاف قانون برنامه ششم توسعه بزرگتر می شد.

رضایی تصریح کرد: همچنین بر اساس مطالعات جهانی مشخص شده است که صنعت و تجارت دو حلقه وابسته به یکدیگر است و جدایی این دو از یکدیگر شرایط هر دو آنها را بدتر می کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار