مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد ۱۴۱ قرارداد جدید با سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 23 September 2018

احد فتوحی درجلسه شورای قشر بسیج کارگری فارس با انجمن‌ها و تشکل‌های کارفرمایی استان فارس، با اشاره به برنامه‌های این شرکت در زمینه رصد و پایش لحظه‌ای واحدهای صنعتی با هدف بررسی و رفع مشکلات آنها، اظهار داشت: در این زمینه کمیته ویژه‌ای در این شرکت تشکیل و موارد مربوط به واحدهای صنعتی به صورت روزانه بررسی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی تولید داخلی‌ با هدف ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق صنایع داخلی، افزایش ثروت ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، استمرار و افزایش تولیدات فعلی، صادرات کالا و ارزآوری و مقابله با تحریم در دستورکار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌های دیگری نیز در حوزه‌های ارزی، گمرکی و عرضه محصولات پتروشیمی در بازار ثانویه در دست اجرا دارد تا تولید ملی تقویت شود.

 

فتوحی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه و تعمیق فرهنگ بسیجی و جهادی برای ایجاد اشتغال پایدار در واحد‌های صنعتی، گفت: در این زمینه برنامه جامعی تدوین و عملیاتی شده است تا بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

 

وی با اشاره به اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری در 41 شهرک و ناحیه صنعتی کم تقاضا محور استان فارس افزود: از ابتدای امسال تاکنون 141 قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 58 قرارداد منعقد شده بود رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه‌اندازی واحد‌های صنعتی راکد و حفظ اشتغال در واحد‌های موجود را از دیگر اولویت‌ها اعلام و بیان کرد: در این زمینه از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم تا شاهد بازگشت واحد‌های تعطیل به چرخه تولید باشیم.

 

وی از بهره‌برداری از 50 واحد صنعتی در 6 ماهه نخست امسال در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال نیز 150واحد تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه فجر فارس نیز در این مراسم از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج کارگری را فرهنگ‌سازی برای رونق تولید ملی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در این زمینه برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی شده است.

 

سرهنگ پاسدار محمدعلی حمیدی با اشاره به اینکه بررسی مشکلات و تلاش برای رفع آنها از طریق ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی از جمله برنامه‌های بسیج کارگری است، گفت: در این زمینه از تمام ظرفیت‌های نیروی مردمی بسیج استفاده خواهد شد.

 

شهراب مختاری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، نیز با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده و وجود تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها و نیز تشکل‌های خصوصی، مشکلات در استان فارس در مقایسه با سایر نقاط دیگر کمتر است، گفت: دولت در یک سال اخیر طرح اشتغال روستایی و فراگیر را با هدف ایجاد اشتغال اجرایی کرده و در قالب این طرح بیش از 1500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار