رئیس اداره تبلیغات اسلامی فسا از اجرای بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرارود این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 22 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام احمد نجفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فسا امروز، ۳۱ شهریورماه گفت: تعزیه میدنی صحرا رود فسا که بزرگترین تعزیه میدانی کشور محسوب می‌شود، با حضور انبوه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در صبح روز جمعه یازدهم محرم برگزار شد.
وی افزود: ده‌ها هزار نفر از شهرهای مختلف استان فارس از نزدیک تعزیه با موضوع «حدیث وفاداری حضرت عباس(ع) به امام حسین(ع) را از نزدیک مشاهده کردند.
نجفی اظهار کرد: بدون شک نفس برگزاری تعزیه همچون دیگر آیین‌های عاشورایی حرکت در مسیر والای سوگواری امام حسین(ع) و ارادت به ساحت آن بزرگوار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تعزیه بهترین الگوی هنری و نمایشی است چون مردم، آن را می‌بینند، از آن خسته نشده و آموزه‌های آن نیز ماندگار است، گفت: در تعزیه چون مردم از نزدیک صحنه‌های نمایش را دیده و به صورت واقعی آن را حس کرده و با آن پیوند برقرار می‌کنند، تأثیرگذاری بیشتری صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: تعزیه روستای صحرارود بزرگترین تعزیه میدانی کشور است که طی سال‌های اخیر نیز در میراث معنوی کشور ثبت شده است.
نجفی با بیان اینکه این تعزیه بیش از دو قرن است که اجرا می‌شود، گفت: همه ساله بیش از ۲۰ هزار نفر از سراسر کشور از این تعزیه دیدن می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار