اکبری گفت: متاسفانه طی سال های اخیر مسئولیت تعیین قیمت گندم به شورای اقتصاد واگذار شده است که این موضوع عامل اصلی تاخیر اعلام قیمت گندم است.
کد خبر: ۶۵۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ 22 September 2018

تابناک فارس به نقل از مقاومتی نیوز: علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم سال ۱۳۹۷ گفت: دولت باید هر چه سریعتر در خصوص قیمت ها تصمیم گیری کند.

نماینده مردم شیراز با اعلام فرا رسیدن موعد قانونی اعلام قیمت گندم اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته یکی از موارد اختلاف دولت با مجلس بر سر زمان اعلام قیمت گندم بوده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بنابر دلایلی دولت قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی را به صورت صحیح اجرا نکرد و در زمان مقرر قیمت این محصول اعلام نشد.

زیان تولید کنندگان داخلی با افزایش نرخ ارز

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعلام به موقع قیمت ها منجر به تصمیم گیری کشاورزان برای کشت و کارشان خواهد شد، گفت: دولت نباید به ضرر تولیدکنندگان داخلی تصمیم گیری نماید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه افزود: متاسفانه در شرایط کنونی و با افزایش نرخ ارز، بیشترین زیان را تولیدکنندگان داخلی خواهند کرد و دولت در این شرایط نباید اجازه این موضوع را بدهد.

اکبری تصریح کرد: در صورتی که دولت به قوانین و اسناد موجود با توجه به شرایط فعلی کشور عمل کند، مشکلات تولید کنندگان نیز کاهش پیدا خواهد کرد، در غیر اینصورت وضعیت بدتر خواهد شد.

شورای اقتصاد عامل اصلی تاخیر در اعلام قیمت گندم

نماینده مردم شیراز با اشاره به جلسات اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی پیش از تعطیلات مجلس، گفت: در این جلسات مباحث مختلفی پیرامون تعیین نرخ خرید تضمینی گندم صورت گرفت.

اکبری ادامه داد: متاسفانه طی سال های اخیر مسئولیت تعیین قیمت گندم به شورای اقتصاد واگذار شده است که این موضوع عامل اصلی تاخیر اعلام قیمت گندم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم خرید تضمینی گندم در سال های گذشته فراهم کردن منابع مالی لازم جهت خرید گندم بوده است که این موضوع با توجه به پیش بینی های انجام شده در قوانین بودجه حل شد.

لزوم رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت گندم برای سال آینده
وی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم نیز گفت: بخشی از مشکلات فعلی گندم کاران باید با کاهش هزینه های تولید اتفاق بیافتد و قسمت دیگر با افزایش قیمت گندم باید حل شود.

اکبری پیشنهاد افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده را در شرایطی مناسب دانست که برخی دیگر از هزینه های تولید آنان نظیر قیمت کود و سم نیز افزایش چندانی نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار