رئیس بیمارستان مرکزی شیراز همچون دیگر بیمارستان‌های خصوصی شیراز از عملکرد بیمه‌ها ناراضی است و طرح تعیین سقف پذیرش بیمار از سوی بیمه سلامت را غیرمنطقی عنوان می‌کند.
کد خبر: ۶۵۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 22 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا خشنود در بیان علت عدم پذیرش دفترچه‌های بیمه سلامت و تأمین اجتماعی در بیمارستان مرکزی شیراز اظهار داشت: بیمارستان‌های خصوصی شیراز از تأمین اجتماعی 16 ماه طلب دارند؛ این در حالی است که با وجود افزایش قیمت‌ها و گرانی تجهیزات بیمارستانی با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی یارانه از دولت دریافت نمی‌کنند و تمام هزینه‌ها را باید خودشان پرداخت کنند، ادامه داد: بیمارستان خصوصی از طریق پذیرش بیمار به‌صورت آزاد و دریافت هزینه خدمات درمانی به‌واسطه بیمه‌ها کسب درآمد می‌کنند.

رئیس بیمارستان مرکزی شیراز افزود: با تأخیر در پرداخت مطالبات از سوی بیمه، همه بیمارستان‌های خصوصی و خیریه‌ای شیراز با مشکل مدیریت مالی مواجه شدند. افق روشنی هم پیش روی ما نیست که مطالباتمان پرداخت می‌شود یا خیر؟

وی تصریح کرد: گفتند به ازای بدهی اوراق خزانه اسلامی به ما می‌دهند درحالی‌که سررسید اوراق 2 سال است که با اعمال این روش مجبورند 35 الی 40 درصد سود پرداخت کنند تا بتوانند اوراق را نقد کنند؛ به همین دلیل با این روش موافقت نکردیم و از طرف بیمه‌ها هم پیگیری مجدد نشد.

خشنود خاطرنشان کرد: مشکل از جایی شروع شد که بیمه سلامت یا خدمات درمانی به بیمارستان‌ها اعلام کرد که قرارداد سال 97 باید 20 درصد کمتر از قرارداد 96 باشد، یعنی اگر بیمارستان شیراز به‌عنوان فروشنده خدمات به بیمه سلامت، یک میلیارد تومان خدمات ارائه می‌کرده، امسال باید به 800 میلیون تومان برسد که این موضوع با وجود تورم و شرایط اقتصادی حال حاضر و افزایش تنها 5 درصدی تعرفه از سوی دولت، به ضرر بیمارستان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی شیراز تا خرداد 96 پرداخت‌ شده، اما برای سال 97 طی جلساتی که با روسای بیمه داشتیم مقرر شد 60 درصد از مطالبات را پرداخت کنند که این اتفاق نیفتاد.

رئیس بیمارستان مرکزی شیراز ابراز داشت: به‌طورمعمول مردم 10 درصد و بیمه‌ها 90 درصد هزینه درمانی را به بیمارستان پرداخت می‌کنند؛ خوشبختانه با بیمه‌های تکمیلی تا الآن مشکلی نداشتیم، اما بیمارانی که دفترچه تأمین اجتماعی و سلامت دارند، باید آزاد پرداخت کنند و بعد خودشان بروند و با تحویل رسید به بیمه، پولشان را پس بگیرید.

خشنود بابیان اینکه تعیین سقف پذیرش بیمار از سوی بیمه سلامت در شیراز منطقی نیست، اظهار داشت: از سه ماه پیش نامه‌نگاری به تمام ارگان‌های رسمی و حتی ریاست جمهوری را آغاز کردیم و شرایط را توضیح دادیم، اما پاسخ قانع‌کننده دریافت نکردیم.

بیمارستان‌های خصوصی شیراز بدلیل مطالبات سنگین از بیمه تأمین‌ اجتماعی و بیمه سلامت، طی اقدامی هماهنگ از سوم شهریورماه هیچ بیماری را با دفترچه بیمه پذیرش نمی‌کنند و این موضوع سبب بروز مشکلات متعدد و دلخوری شدید مردم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار