نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأكید بر اینكه هیچكس حق ندارد به خون هزاران شهیدی كه تقدیم كرده‌ایم و به آرمان‌های آنان پشت پا بزند، گفت: ما اگر ساكت هستیم و سر به زیر انداخته‌ایم به این معنای آن نیست كه منطق و حرف نداریم یا جرأت مقابله با این جریان نداشته باشیم، امروز مصلحت ایجاب می‌كند كه هر كسی خودش را نشان دهد.
کد خبر: ۶۵۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 21 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله‌ لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۳۰ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینكه یکی از مهمترین ویژگی‌های کوفیان، عدم وفای به عهد و پایبندی به قول بود، گفت: همین امر باعث نابودی همه تلاش‌هایشان برای برپایی حکومت اسلامی و برقراری عدل شد لذا نكند ما نیز سختی‌هایی که طی چهل سال گذشته برای به ثمر رساندن آرمان‌های انقلاب به کار بسته‌ایم، با عدم وفای به عهد و استقامت در راه حق همانند کوفیان در صدر اسلام نابود کنیم.

اشكی كه دنباله آن ایستادگی نباشد، مورد لعن حضرت زینب(س) است
وی با تصریح اینكه هیئت‌های سکولار امروز کاری با استکبار جهانی و شمرها و یزیدهای زمان ندارند، گفت: اشک و گریه‌ای که در دنباله‌ آن، ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب حسینی نباشد، مورد لعن و نفرین حضرت زینب(س) است.
آیت‌الله دژكام همچنین به فشارهای اقتصادی دشمنان اشاره كرد و گفت: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بسیاری که امروز بر مردم ما وارد می‌کنند تا جایی که انسان تفاوت بسیاری تنها در چند روز در زندگی احساس می‌کند، نمونه‌ای از توطئه‌های یزیدی زمان ماست تا این ملت دست از حسین‌‌بن‌علی(ع) و مقاومت بکشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به سوگواری‌های گسترده حسینی در نقاط مختلف كشور اسلامی‌مان گفت:‌عزاداری مردم ما در ماه محرم نشان داد تا انقلاب اسلامی ایران، به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل و منتهی نشود این مردم دست از ایستادگی بر سر آرمان‌ها برنخواهند داشت.

سعادتمندی نسل جدید در گرو علم و ادب است
آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آرزوی همه ما این است كه فرزندان و نسل بعدی ما سعادتمند شوند و به همه خوبی‌ها برسند. قاعدتاً این سعادتمندی دو ویژگی لازم دارد؛ یكی علم و دیگری ادب.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه به مدارس ابتدایی دبستان یعنی محل ادب شدن گفتیم، افزود: اگر ادب نباشد، علم هم به درد كسی نمی‌خورد و محروم می‌شود.

انتقاد از بی‌توجهی آموزش و پرورش به مسئله تربیت
وی اظهار كرد:‌ متأسفانه رویكرد آموزش و پرورش در طول این سال‌هایی كه می‌بینیم به سمتی است كه آموزش را گرفته‌اند و پرورش و تربیت را فدای آموزش كرده‌اند در حالی كه آموزش همراه با تربیت و پرورش باشد. همه قبول داریم اما آنچه انجام می‌دهیم خلاف آن چیزی است كه قبول داریم.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه برای این مسئله برنامه‌ریزی نشده است و برعكس آن را مشاهده می‌كنیم، گفت:‌ در آموزش و پرورش مشاهده می‌كنیم كه قول می‌دهند برنامه تربیتی ۲۰۳۰ را اجرا كنند كه برای آمریكا خوب باشد نه ایران اسلامی.

اولیای دانش‌آموزان،‌ برنامه‌های تربیتی را مدنظر قرار دهند
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس از همه اولیای دانش‌آموزان درخواست كرد كه اگر دیگران دلشان برای فرزند آن‌ها نمی‌سوزد، خودشان دلسوزی كنند و برنامه‌های تربیتی و پرورشی و اخلاقی و معنوی را با ظرافتی برای فرزندان خود اجرا كنند و به این مسائل اهمیت دهند.
وی با تأكید بر اینكه فرزندان ما باید با این مسائل انس بگیرد، گفت:‌ نكند فرزندان خود را طوری تربیت كنیم كه به درد ایران اسلامی نخورند بلكه به درد استكبار جهانی بخورند و امروز مسئله تربیت را اهمیت دهیم.
آیت‌الله دژكام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات گفت: در چند ماه گذشته بحثی مطرح است كه ۴ لایحه از طرف دولت به مجلس داده شده است و این ۴ لایحه كه به آن FATF می‌گویند؛ دو ماه مجلس بررسی این لوایح را عقب انداخت و ممكن است چند روز دیگر به صحن مجلس برود.
وی با یادآوری این نكته كه ما به نمایندگان مجلس خود اعتماد كردیم و كشورمان را به دست آنان دادیم، افزود: كسانی كه بر روی كرسی مجلس نشسته‌اند باید بدانند كه همه شهدای ۸ سال دفاع مقدس خونشان ریخته شده تا این‌ها بر روی این كرسی‌ها نشسته‌اند و این صندلی‌های سبز بهارستان به قیمت چند صد هزار شهید تمام شده است و این‌گونه نیست كه هرچه دلمان می‌خواهد آنجا انجام دهیم بلكه باید خدا را در نظر بگیریم و هرچه خدا می‌خواهد بگویند و عمل كنند.

استقلال كشور را در تصویب برنامه‌های بین‌المللی مدنظر گیریم
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه حقی به خارجی‌ها در كشورمان ندهیم كه چنانی میدان داری كنند كه خودمان كم بیاوریم، گفت:‌ ما انقلاب كردیم كه مستقل باشیم و باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم.
وی یادآور شد:‌ مجموعه‌های بین‌المللی به ما گفته‌اند كه هر ۴ لایحه را مصوب كنیم تا چند كار برای ما انجام دهند در حالی كه ما همیشه این برنامه‌ها را مصوب می‌كنیم و پای آن می‌ایستیم اما آنان پایش نمی‌ایستند و اجرا نمی‌كنند.
آیت‌الله دژكام خطاب به نمایندگان مجلس از آنان خواست تا فریب دشمنان را نخورند و سپس ادامه داد:‌ نمایندگان مجلس برای مردم دلسوزی كنند زیرا ملت راضی نیستند كه استقلال كشور به خطر افتد.

مجلس امروز به شهید مدرس‌ها نیاز دارد
وی تأكید كرد: امروز مجلس ما به شهید مدرس‌ها نیاز دارد تا زنده، شجاع، پایبند به ارزش‌های انقلابی اسلامی ـ ایرانی میدان‌داری كنند و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز بهتر محقق شود و آنچه كه رضایت خدا و خلق اوست انجام شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور ۸ سال مقاومت ملت ایران در مقابل همه استكبار است.

شهدای دفاع مقدس حقیقت هستند نه اسطوره
وی با بیان اینكه این مسئله مردانگی زیادی است كه در تاریخ ما ثبت شده است، افزود: رستم و سهراب اگر اسطوره هستند،‌ شهدای عزیز ارتشی، سپاهی و بسیجی ما اسطوره نیستند بلكه حقیقت هستند، حقیقی كه در تاریخ این كشور درخشیدند.
آیت‌الله دژكام با یادآوری دلاورمردی‌های شهید مرتضی جاویدی كه به خاطر رشادت‌های او در دفاع مقدس امام راحل پیشانی او را بوسید، گفت:‌ آن شهید بزرگوار یكی از چهره‌هایی است كه در تارك این تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس می‌درخشد كه البته یكی دو تا هم نیستند همه آن‌ها غوغا كردند.

حماسه‌آفرینی‌های دلاورمردان را با بیان هنر تبیین كنیم
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه باید حماسه‌هایی كه در این ۸ سال آفریده شد، توسط كسانی مانند فردوسی‌ها به وسیله بیان هنری و حماسه‌سرایی تبیین شوند، گفت:‌ در فتح خرمشهر از آنچه كه گفته‌ایم تا آنچه واقعیت است خیلی فاصله است؛ كسانی كه بودند دیدند كه دشمنان ما چه كردند برای اینكه این ملت را از پا درآورند.

همه ما بدهكار شهدا هستیم
وی تأكید كرد: ما نسبت به این همه ایثار و فداكاری و حماسه‌ای كه شهدا داشتند امروز بدهكار هستیم و كسی امروز ادعای طلبكاریش نشود. این امنیتی كه در كشور ما هست و این عظمتی كه دشمنان اسلام به خودشان جرأت نمی‌دهند نزدیك ما شوند، مرهون خون شهداست و امروز باید به هدف و آرمان‌ آن‌ها احترام بگذاریم.

صبر ملت ایران حدی دارد
آیت‌الله دژكام ادامه داد: آنان خون پاك و مطهرشان ریخته شود تا ایران عزتمند در همه دنیا مستقل باشد اما امروز برخی‌ها می‌گویند ایران را تحویل دیگران دهیم، این افراد اشتباه نكنند و به نظرشان نرسند كه این راه رفتنی است. از آن طرف خیانت‌های دشمنان ما را دیده‌اند و از این طرف اگر بخواهند بیش از این رفتارهای خلاف آرمان‌های شهدا را ادامه دهند ممكن است صبر این ملت هم تمام شود.

هیچكس حق نادیده گرفتن خون شهدا را ندارد
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تأكید بر اینكه هیچكس حق ندارد به خون هزاران شهیدی كه تقدیم كرده‌ایم و به آرمان‌های آنان پشت پا بزند، گفت: ما اگر ساكت هستیم و سر به زیر انداخته‌ایم به این معنای آن نیست كه منطق و حرف نداریم یا جرأت مقابله با این جریان نداشته باشیم، امروز مصلحت ایجاب می‌كند كه هر كسی خودش را نشان دهد.
وی تأكید كرد: پیروان امام راحل و سربازان رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی آن‌قدر شجاع هستند كه همه دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی را سر جایشان بنشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار