امام‌جمعه شیراز:نمایندگان مجلس در بررسی معاهده (اف ای تی اف) مراقب باشند حقی را به خارجی‌ها ندهند که چنان میدان دستشان بیفتد که فردا نتوانیم به آن‌ها ایراد بگیریم و در جواب بگویند خودتان خواستید و امضا کردید.
کد خبر: ۶۵۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 21 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به معاهده بین‌المللی (اف ای تی اف) و لزوم در نظر گرفتن استقلال کشور در این معاهده اظهار داشت: 4 لایحه از طرف دولت تحت عنوان (اف ای تی اف) به مجلس داده‌شده و مجلس نیز 2 ماه بررسی این لوایح را عقب انداخت.

وی افزود: ما به نمایندگان مجلس اعتماد کردیم و آقایان باید بدانند که در این مملکت شهدایی تکه‌تکه شدند که آنان بر کرسی مجلس بنشینند و این جلوس به قیمت خون چندصدهزار شهید تمام‌شده و این‌جور نیست که هر چه دلمان می‌خواهد انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: نمایندگان مجلس در بررسی معاهده (اف ای تی اف) مراقب باشند حقی را به خارجی‌ها ندهند که چنان میدان دستشان بیفتد که فردا نتوانیم به آن‌ها ایراد بگیریم و در جواب بگویند خودتان خواستید و امضا کردید.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نباید فریب قدرت‌های بین‌المللی را خورد، افزود: ما هرگز نمی‌گوییم از مزایای کاری که خوب است بگذریم، اما انتظار دلسوزی از نمایندگان داریم.

دژکام با بیان اینکه مجلس ما نیاز به آیت الله مدرس‌ها دارد، تصریح کرد: آیا ملت راضی است که از بیرون کشور بیایند و بگویند این کار را انجام دهید و آن کار را نه؟ خُب تکلیف استقلال ما چه می‌شود؟ لذا از نمایندگان انتظار داریم به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشند.

*دفاع مقدس یادگار 8 سال رشادت ملت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته یادگار 8 سال مقاومت دست‌تنهای ملت شریف ایران در برابر استکبار است، استکباری که با هواپیماهایی از بلوک شرق و غرب به کشور هجوم می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه شهدای عزیز ما اسطوره‌های داستان‌ها نیستند و حقیقت محض هستند، افزود: آن‌ها در 8 سال دفاع مقدس غوغا کردند و کسانی همچون فردوسی باید پیدا شوند تا حماسه‌های این 8 سال را روایت کنند و بگویند که دنیا چه کرد تا جلوی یک ملت با دست‌خالی بایستد اما نتوانست.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه همگان نسبت به این‌همه فداکاری و ایثار و حماسه رزمندگان بدهکار هستند و کسی نباید ادعای طلبکاری داشته باشد، ادامه داد: این امنیتی که در کشور است و این عظمتی که موجب شده دشمنان نتوانند به ما نزدیک شوند، حاصل خون شهدا و مقاومت رزمندگان است و ما بدهکار آنان هستیم و باید به هدف و آرمان آنان احترام بگذاریم.

دژکام با اشاره به روحیه سازش‌کارانه برخی در داخل کشور نیز گفت: برخی‌ها بدون توجه به آن‌همه رشادت و ایثار در دفاع مقدس برای حفظ استقلال کشور، به دنبال این هستند که کشور را تسلیم بیگانگان کنند که همین‌جا به آنان هشدار می‌دهیم که اگر بیش از این بخواهند این رفتارهای خلاف آرمان‌های شهدا را ادامه دهند، صبر ملت نیز ممکن است تمام شود.

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد به خون هزاران شهید کشور و آرمان‌های آنان پشت پا زند و اگر ما در برابر برخی سازش‌کار و خائن ساکت هستیم به معنای این نیست که در مقابل آنان حرفی نداشته و یا جرات اظهارنظر نداریم، بلکه امروز مصلحت این است که سکوت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: امروز سربازان مملکت به آن اندازه قدرت دارند که دشمنان و نفوذی‌های داخلی آنان را با هم سرجای خود بنشانند.

*همه می‌گویند تربیت اما عکسش را انجام می‌دهند!

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس نیز گفت: آرزوی همه سعادتمند شدن نسل بعدی ما است اما این سعادتمندی ویژگی‌هایی لازم دارد که ادب و تربیت لازمه اصلی آن است.

دژکام با انتقاد از وضعیت فعلی آموزش‌وپرورش در امر تربیت اظهار داشت: متأسفانه رویکرد آموزش‌وپرورش در طول این سال‌ها مبتنی بر آموزش تنها است، درصورتی‌که باید بیشتر به تربیت و پرورش اهمیت داد.

وی تصریح کرد: همه قبول داریم که باید به تربیت اهمیت دهیم اما آنچه انجام می‌دهیم برعکس آن است که می‌گوییم و والدین اگر دلشان برای فرزندانشان می‌سوزد برنامه‌های اخلاقی و تربیتی را باظرافت اجرا کنند تا این‌گونه نشود که خرج بچه‌هایی کنیم که به درد ایران نخورند و به نفع استکبار کار کنند.

*توطئه یزیدیان در گریه بدون شعور برای امام حسین(ع)

وی در خطبه نخست نیز با اشاره به تحریف‌هایی که در عزاداری‌ها بر امام حسین (ع) از سوی دشمنان انجام‌شده است، گفت: تحریف‌کنندگان واقعه عاشورا کاری به ظلم ظالمان ندارند و می‌گویند فقط گریه کنید، درحالی‌که تنها گریه‌ای که با شعور و پایبندی به اهداف امام حسین (ع) باشد، ارزش دارد.

دژکام افزود: پس از واقعه عاشورا همان‌ها که گریه می‌کردند مورد نفرین حضرت زینب (س) قرار گرفتند چراکه در حق امام حسین نامردی کردند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه توطئه‌های یزیدی در مملکت بسیار است، خاطرنشان کرد: اینکه(به لحاظ اقتصادی) کار ملت را به‌جایی می‌رسانند که انسان تفاوت بسیاری تنها در چند روز در زندگی احساس می‌کند، خود نمونه‌ای از توطئه یزیدی است که امروز هم قابل‌مشاهده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: ندای ملت ایران خطاب به آقای ما امام حسین (ع) این است که اگر کوفی‌ها در کربلا شما را تنها گذاشتند مردان اصیل و نجیب ایرانی دست از انقلاب حسینی خود تا پیروزی کامل بر نخواهند داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار