سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی،گفت: رونق بازار مسکن با ساز و کار افزایش قیمت بدست نمی آید.
کد خبر: ۶۵۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 21 September 2018

رحیم زارع در خصوص افزایش قیمت مسکن گفت:با شروع روند صعودی قیمت دلار، بازارهای مختلف مانند طلا، مسکن و خودرو تحت تاثیر قرار گرفت و با توجه به اینکه نیاز خانوارها به مسکن با سایر کالاها قابل مقایسه نیست بنابراین باید برنامه ریزی جامع برای بازار مسکن و خانه دار کردن مردم اتخاذ کرد.   

 

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:رونق بخش مسکن می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق اقتصاد و اشتغالزایی باشد اما رونق بازار مسکن با ساز و کار افزایش قیمت بدست نمی آید.

 

تداوم روند صعودی قیمت ها در بازار مسکن به رکود ختم می شود

 

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:تجربه بیانگر این است شاید روند صعودی قیمت ها در بازار مسکن باعث رشد معاملات در یک مقطع زمانی شود اما در بلندمدت به رکود در بازار منتهی می شود.

 

زارع ادامه داد:در حال حاضر نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در تمامی شهرها با میزان درآمد اکثریت خانوارها تناسبی ندارد بنابراین برای تقویت سطح رفاه خانوارها و تقویت معیشت باید موضوع خانه دار کردن مردم همراه با اشتغال تبدیل به اولویت های کشور شود.

 

لزوم پیگیری سیاست ساخت مسکن اجتماعی

 

وی با تاکید بر لزوم پیگیری سیاست ساخت مسکن اجتماعی، ادامه داد:با وجود اینکه نوسازی بافت فرسوده مطرح می شود اما باید پذیرفت در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است و باید سیاست های عملیاتی اعمال شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:علی رغم اینکه رشد قیمت مسکن، باعث شده وام خرید خانه بخش کمی از هزینه های خرید را شامل شود اما با این وجود افزایش وام خرید مسکن به گرانی کاذب در بازار منجر می شود و به نوعی به گرانی ها مشروعیت می بخشد و عملا متقاضیان خرید خانه متضرر می شوند چرا که مجبورند اقساط وام با مبلغ بیشتری را تسویه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار