در آستانه سال تحصیلی جدید و در روزهایی که کشور معطر از عطر "رزمایش خدمت" است، طرح "یک کاسب یک دانش‌آموز" به اجرا درآمد. به گفته رئیس سازمان بسیج اصناف، قرار است در این طرح به همت بازاریان و اصناف، لوازم‌التحریر و البسه مورد نیاز 100 هزار دانش‌آموز نیازمند تأمین شود.
کد خبر: ۶۵۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 19 September 2018

تابناک فارس به نقل از راه دانا: حدود یک ماه است که سازمان بسیج مستضعفین در راستای کمک به دولت در رفع برخی مشکلات، کمر همت بسته و از ابتدای شهریور ماه در حوزه آبادانی و سازندگی به صورت منسجم و در قالب رزمایش محمدرسول‌الله 2 با عنوان "رزمایش خدمت"‌، عده و عُده‌اش را عازم مناطق محروم کشور کرده است.

همزمان با برپایی رزمایش خدمت که عملیات سازندگی را با حضور ده‌ها گروه جهادی دربرمی‌گیرد، اقشار دیگر نیز به میدان خدمت به مردم آمده‌اند.

این روزها که بوی مهرماه، ماه مهربانی و رویش، مشام جان را نوازش می‌دهد و بازار خرید لوازم‌التحریر دانش‌آموزان داغ است، هستند دانش‌آموزانی که سال تحصیلی را با دغدغه نداشتن نوشت‌افزار و البسه آغاز می‌کنند. از این رو سازمان بسیج اصناف با همت بازازیان و اصناف، طرح "یک کاسب یک دانش‌آموز" را در روزهایی که کشور معطر از عطر "رزمایش خدمت" است، آغاز کرده است.

در این طرح قرار است هر کاسب، لوازم مورد نیاز تحصیل یک دانش‌آموز نیازمند را تأمین کند.

غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف در همین رابطه در گفتگو با یزدرسا، گفت: طرح یک کاسب یک دانش‌آموز دارای پیشینه 2 ساله است و سازمان بسیج اصناف از سال 95 طرحی را تحت عنوان "یک کاسب یک دانش آموز" طراحی و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز این طرح در راستای "رزمایش خدمت" بسیج اجرا خواهد شد، افزود: اجرای این طرح از پنجشنبه 22 شهریور در سراسر کشور آغاز شده و بر اساس آن هر کسبه، یک دانش آموز را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد و الزامات ورود این دانش آموز به مدرسه و تحصیل را برای او فراهم می کند.

حسن پور با بیان اینکه این طرح تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح برآنیم تا با ساماندهی کسبه بازار بیش از 100 هزار دانش آموز نیازمند را با شادی و نشاط روانه کلاس‌های درس کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: از همه کسبه کشور دعوت می‌کنیم تا در این طرح خیرخواهانه شرکت کنند تا در این شرایط بد اقتصادی بتوانیم کسانی که به دلیل مشکل مالی از تحصیل محروم هستند را با لبان خندان راهی کلاس درس و مدرسه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج اصناف کشور در این میان تنها وظیفه شناسایی و معرفی دانش‌آموزان نیازمند را دارد و کسبه محترم می‌توانند در هر سطحی به این افراد کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار