همزمان با تاسوعای حسینی، ۷۰۰ هیئت مذهبی شیراز در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به‌سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كرده و در این حرم مطهر به سوگواری متحد و یكپارچه پرداختند.
کد خبر: ۶۵۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 19 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: امروز ۹ محرم‌الحرام، مصادف با تاسوعای حسینی و سالروز شهادت باب‌الحوائج، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، اسوه ادب و ایثار و دلاوری و وفاست.

 



 


همزمان با سراسر كشور و همگام با تمام آزادگان جهان، امروز جای جای استان فارس مراسم‌های سوگواری‌ تاسوعای حسینی با حضور گسترده عاشقان خاندان عصمت و طهارت در حال برگزاری است.
تمام بقاع متبركه، حرم‌های امامزادگان، حسینیه‌ها، تكایا، گلزارهای شهدا، خیابان‌های شهرها و روستاهای استان فارس امروز مملو از خیل عظیم جمعیت عاشقان و سوگواران حسینی است كه در سوگ سقای كربلا، به عزاداری پرداختند.
در شیراز مراسم‌های عزاداری‌ها مطابق رسم و سنت چند صد ساله با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با حضور عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت جنوب كشور برگزار شد.
تجمع سوگواران به دعوت آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز در محل نهاد نماینده ولی فقیه در استا همراه با قرائت زیارت عاشورا برگزار شد و در ساعت ۹ صبح نیز دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی از محل نهاد واقع در میدان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به راه افتادند.
دو سه ساعت قبل از اذان ظهر تجمع عظیم هیئات مذهبی شیراز و سوگواران تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور اقشار مختلف ملت عزادار و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.
قریب ۷۰۰ هیئت مذهبی شیراز امروز در تمام نقاط سومین حرم اهل بیت(ع) به سوگواری متحد و یكپارچه پرداختند و در ادامه نماز جماعت ظهر تاسوعا نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اقامه شد.
مراسم‌های سوگواری‌های حسینی و حركت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شب عاشورا نیز از بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا ساعت ۳ صبح روز عاشورا همچنان ادامه خواهد داشت.
همچنین مراسم سوگواری عاشورای حسینی دوباره با حضور گسترده هیئات مذهبی و دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی از صبح فردا در این حرم مطهر و بیش از ۵۰۰ بقعه متبركه استان فارس آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار