رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بعضی مناطق شیراز مانند محله سعدی به لحاظ پیشینه تاریخی آن و اینکه حوزه فعالیت کانون های تبلیغاتی فرقه ضاله بهایت بوده، بیش از سایر نقاط این شهر نیازمند انجام کارهای فرهنگی و مذهبی است.
کد خبر: ۶۵۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 18 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: احمد تنوری، سه شنبه در نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز افزود: باید شهرک سعدی و مناطقی که نیازمند فعالیت دینی مذهبی هستند در آینده از حمایت بیشتری در این زمینه برخوردار شوند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: برخی مناطق شیراز به لحاظ پیشینه تاریخی در حوزه فعالیت کانون های تبلیغاتی فرق ضاله بوده اند به همین سبب ضروری است تراکم فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، تبلیغی مذهبی و احیای سنت های دینی و مذهبی با محور هویت مهدوی در این مناطق افزایش یابد.
تنوری گفت: با توجه به موارد یاد شده، شورای شهر و شهرداری باید بیش از پیش این فعالیت ها را در این محله ها تقویت کنند.
وی افزود: حمایت از ایجاد فرهنگسرایی با محوریت تقویت هنر دینی به ویژه هنرهای حسینی و مهدوی در شهرک سعدی از جمله فرهنگسرا و پژوهشکده‌ تخصصی با موضوع هنر و سنت تعزیه در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.
تنوری گفت: همچنین فعالیت های ادبی با محور سعدی پژوهی و سعدی خوانی در مجاورت آرامگاه سعدی نیز باید تقویت شود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تجلیل از قهرمانان ورزشی، چهره های علمی، فرهنگی و هنری، مذهبی، دانشگاهی و کارآفرینان نمونه شیراز در آیین نامه ای با عنوان تجلیل از نام آوران در نظر گرفته شده است.
تنوری ادامه داد: افزون بر این با هدف تشویق شهروندانی که به صورت داوطلبانه و افتخاری در اداره‌ شهر به شهرداری کمک می کنند، آیین نامه برگزاری جشنواره شهروند نمونه در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: رفتار شهروندان نمونه می تواند الگویی برای آموزش های شهروندی باشد به همین سبب در کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، جشنواره ای با عنوان 'انتخاب فعالان اجتماعی' نیز پیشنهاد شد.
تنوری اظهار داشت: جشنواره شهروند نمونه 2 بار در سال برگزار می شود و قرار است فراخوانی ملی برای طراحی جایزه و نشان شهروند نمونه شیراز هم برگزار شود.
تنوری ادامه داد: باید نشان شهروند نمونه با استفاده از نمادهای هویت شهری شیراز طراحی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار