مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری شام غریبان در ۲۰۰ بقعه متبرکه فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 18 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: عزاداران فارس در ۲۰۰ بقعه متبرکه، اقامه گر عزای حسینی در شب شام غریبان می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم فارس در شب یازدهم محرم و همگام با دیگر شیعیان جهان، در شب شام غریبان نوحه گر خاندان اهل بیت (ع) و اطفال یتیم حماسه آفرینان کربلا می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی اضافه کرد: روزگاری کاروان حسینی غریبانه و در میان نامردمی‌های کوفیان و بی بصیرتی مردمانی پر مدعا، زمین و آسمان را به خون رنگین کرد و امروز که دیگر فرهنگ حسینی الگوی همه آزادگان جهان شده است، عزاداران حسینی بر آن ایام و مصیبت‌هایی که امروز بر مسلمانان جهان می‌رود، نوحه می‌کنند.

وی افزود: برگزاری آیین‌های سنتی در شب شام غریبان، مانند سال‌های گذشته، میزبان هزاران عزادار حسینی است که مرثیه سرای غم و اندوه اهل بیت رسوال الله (ص) می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: تاریکی، کورسوی نور شمع ها، اشک ها، فریاد‌ها و نوحه‌های زائران و عزاداران امامزادگان استان فارس در این شب، ترسیم گر گوشه‌ای اندک از مصیبت‌های خاندانی است که خود و یارانشان الگوی ایثار، جوانمردی و مبارزه با ظلم در هر کجای جهان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار