رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه فجر، برنامه‌های این هفته در استان فارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 17 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سردار ابوالفضل گزنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس اظهار داشت: یک هزار و 486 برنامه برای هفته دفاع مقدس در استان پیش‌بینی‌شده که در 2 قالب اصلی و عمومی با شعار محوری «ما توانستیم» اجرا خواهد شد.

وی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اهمیت زنده نگاه‌داشتن دفاع مقدس در اذهان، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گفتند نگذارید دفاع مقدس فراموش و تحریف شود به دلیل اینکه ثمره‌های این دفاع هنوز هم در خودباوری ملت نمایان است و انجام برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

جانشین سپاه فجر فارس همچنین گفت: در برنامه‌های امسال دفاع مقدس انسجام و وحدت ملی با محوریت ولایت‌فقیه مدنظر بوده و شعار «ما توانستیم» نیز که به‌عنوان شعار محوری این هفته در نظر گرفته‌شده، دلیل اصلی آن نشان دادن قدرت ایستادگی در برابر استکبار است.

گزنی با اشاره به روزشمار دفاع مقدس و عناوینی که برای روزها در نظر گرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: روز 31 شهریورماه به‌عنوان روز صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح نام‌گذاری شده و رژه این نیروها نیز در همین روز به میزبانی ارتش برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه فجر در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز گفت: 599 برنامه اصلی و 887 برنامه عمومی در این روزها پیش‌بینی‌شده که درمجموع یک هزار و 486 برنامه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به چند برنامه اصلی هفته دفاع مقدس گفت: 98 نمایشگاه دفاع مقدس در کل استان فارس برگزار می‌شود که ازجمله آن می‌توان به نمایشگاه بهشت خاکی در باغ جنت شیراز اشاره کرد.

گزنی برگزاری اردوهای جهادی در حاشیه شهر شیراز با اعزام 400 گروه جهادی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس برشمرد.

جانشین سپاه فجر فارس بازسازی عملیات بزرگ والفجر 8 که بیشتر به‌عنوان عملیات فاو مطرح است را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: این بازسازی با توجه به شهید محوری شهرستان فسا یعنی شهید جاویدی در این عملیات، در این شهرستان برگزار می‌شود.

حضور فرماندهان و سرداران دفاع مقدس در برنامه‌های رسانه ملی، حضور راویان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس، سرکشی از 800 خانواده شهید، برگزاری نشست‌های بصیرتی، اجرای تئاترهای دانشگاهی، راه‌اندازی اتوبوس مقاومت حاوی کلکسیونی از نمادهای دفاع مقدس در سطح شهر شیراز، تجلیل از زنان دفاع مقدس، برگزاری شب‌شعر دفاع مقدس و... از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است که سردار گزنی به آن اشاره کرد.

گزنی همچنین از برگزاری 305 یادواره شهدا در کل استان خبر داد و اظهار داشت: این یادواره‌ها در پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: پیاده‌روی خانوادگی در تمام شهرستان‌های استان فارس و برنامه کوهنوردی تحت عنوان مقاومت ازجمله برنامه‌های ورزشی هفته دفاع مقدس خواهد بود که جهت آمادگی هر چه بیشتر بسیجیان برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار