علاوه بر مشاهیر و بزرگانی کهشیراز دارد، جاذبه های گردشگری این شهر بی شمار است، در زمینه توریسم و گردشگری از شهر های نمونه کشور وجهان به حساب می آید و سوغاتی های شیراز نیز بسیار معروفند.
کد خبر: ۶۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 17 September 2018

سوغاتی های شیراز

بهار نارنج، معطرترینِ سوغاتی های شیراز
تابناک فارس به نقل از همگردی:از میان سوغاتی های شیراز، شربت بهار نارنج معطرترین است! شیراز بهترین مکان برای خرید بهار نارنج است. از خشک شده ی بهار نارنج نیز استفاده می کنند و در واقع داروی کم خوابی، ضد هیجان، آرام بخش و اشتها آور می باشد و حتی گفته می شود برای تشنج هم می توان از آن استفاده نمود.
اردیبهشت ماه در شیراز بوی بهار نارنج همه جا را در بر می گیرد. بهارنارنج با این همه خواصی که دارد می تواند بهترین سوغاتی از شیراز باشد که برای عزیزانتان در شهر خود می توانید از سوغاتی فروشی های شیراز بخرید و ببرید. بهترین و با کیفیت ترین بهار نارنج ها را می توانید در سه راه احمدی شیراز یا پشت ارگ کریم خانی تهیه کنید.

بهار رنج شیراز

بهار رنج شیراز

آبغوره و آبلیمو شیراز
از دیگر چیزهایی که می توانید به عنوان سوغاتی از شیراز به خانواده و دوستانتان ببرید آبلیمو و آبغوره شیراز است که بیشتر در جهرم و قیروکارزین تولید می شود. شیراز را میتوان قطب تولید لیمو کشور دانست به لیموهای شیراز به دلیل آبدار بودنشان لیموی آب گفته می شود. تقریبا چیزی در حدود 25 درصد لیموی کشور در شیراز تولید می شود. از معروفترین تولیدی های شیراز که آبلیمو و عرقیات مختلف تولید می کند تولیدی ژاله است که به عنوان مشهور ترین تولیدی شیراز شناخته می شود ودر آنجا می توانید با مراحل کلی تولید آبغوره و آبلیمو آشنا شوید. اگر بخواهید به با کیفیت ترین آبلیموی شیراز دسترسی داشته باشید توصیه می کنیم به سه راه احمدی بروید و از آنجا آبلیموی فرد اعلا را خرید کنید. در آدرس خیابان باغ ارم، کوچه ی استاد دیرین و روبه روی انجمن خوشنویسان شیراز تولیدی معروف ژاله در گوشه ای از این باغ بزرگ قرار گرفته است و می توانید هر چقدر که دلتان خواست ظرف های بزرگی را از آبلیمو پر کنید.

آبغوره و آبلیمو شیراز

آبغوره و آبلیمو شیراز

مسقطی شیراز
یکی از شیرینی های معروف شیراز مسقطی می باشد که سوغاتی مناسبی برای کسانی که به شیراز می روند است این نوع شیرینی که در واقع به آن حلوای شیراز نیز می گویند برای عصرانه می تواند بسیار مناسب باشد. برای درست کردن مسقطی روغن و شکر و آب را با نشاسته حرارت می دهند و با اضافه کردن کمی بادام تفت داده به آن این شیرینی خوشمزه که شکل و طعم های مختلفی دارد را تولید می کنند. مسقطی لارستان از معروف ترین و خوشمزه ترین مسقطی های شیراز به شمار می رود.
چار سوق بازار وکیل جایی است که می توانید مسقطی های فرد اعلا و نابی را تهیه کنید. از دیگر سوغاتی فروشی های شیراز می توان به نان برنجی فسایی یوخه یا نان کاک نیز اشاره کرد

مسقطی شیراز

مسقطی شیراز

عرقیات شیراز
عرقیات که خواص گوناگونی دارد بهترین نوشیدنی در گرمای شدید تابستان است نوشیدنی که عطش و گرما را از تنتان بیرون خواهد کرد. شهر میمند شیراز که معروفترین گلاب ایران را دارد در زمینه تولید عرقیات نیز زبانزد است امروزه بهترین جایی که عرقیات اصل را تولید می کنند در شیراز قرار دارد. در زمانی عرقیات شهر هایی چون کاشان و اصفهان و یزد معروف بود اما متاسفانه امروزه از کیفیت آن ها کاسته شده است.
از عرقیات معروف شیراز می توان به کاسنی، نسترن و بیدمشک اشاره کرد که با نام آوند شناخته می شود. برای خرید عرقیات مرغوب شیراز اگر در هتل های پارسیان یا چمران اقامت دارید می توانید در همان نزدیکی یعنی در بازار وکیل آن را بخرید.
بازار وکیل که بعد از ارگ کریم خانی و بعد از میدان شهرداری قرار گرفته است یکی از بازار های دیدنی و زیبای ایران به شمار می رود. در بازار وکیل عرقیات مرغوب را می توانید در مغازه هایی که در سمت جنوبی بازار قرار دارند تهیه کنید. البته این مغازه ها بهترین جا برای خرید سوغاتی های مختلف است.
یکی دیگر از مکان هایی که می توانید عرقیات و آبلیموی مرغوب و با کیفیتی را بخرید و قیمت های مناسبی نیز دارد در پشت ارگ کریم خانی که معروف به پشت زندان است و در مغازه عرقیات و آبلیموی وطن پوش است که در ابتدای خیابان ساحل غربی واقع شده و در کل شیراز این مغازه معروف و شناخته شده است.

4. عرقیات شیراز

 عرقیات شیراز

نان فسا
کماج یا نان فسا که در گذشته های دور مردمی که با کاروان از شیراز به کماج می رفتند از آن استفاده می نمودند از سوغاتی های خوشمزه شهر شیراز به شمار می رود. علت این که از این نوع نان کاروانیان استفاده می کردند این بود که در کنار خوشمزه بودن ماندگاری بالایی دارد و امروزه مخصوصا در ایام نوروز در شهر فسا و مخصوصا شیراز به دنبال تهیه این نان شیرین و خوشمزه می باشند که در پختن آن از موادی چون هل سبز، تخم خرفه، روغن نباتی جامد، خشخاش، گلاب، شکر و آرد ستاره استفاده می کنند.

نان فسا شیراز

نان فسا شیراز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار