مدیرکل هواشناسی فارس در مورد پیش بینی وضعیت بارندگی استان فارس تا آخر آذرماه 97 گفت: انتظار داریم در قسمت های شمالی و مرکزی فارس در حد میانگین بلند مدت، بارندگی داشته باشیم و در قسمت های جنوبی نیز 10 الی 15 درصد کمتر از میانگین بلند مدت بارندگی رخ دهد.
کد خبر: ۶۵۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 16 September 2018

ده ملایی، میانگین بلندمدت بارندگی در فارس را 278.5 میلی متر بیان کرد و گفت: مقایسه بارندگی فارس در سال زراعی جاری با میانگین بلند مدت استان نیز بیانگر کاهش 51 درصدی بارندگی در سال جاری است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی در شهر شیراز نسبت به سال قبل 54 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 51 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی فارس اظهار داشت: میانگین بارش های شیراز در سال زراعی جاری تا اول شهریور 152.8 میلی متر بوده که این مقدار در سال زراعی گذشته 335 میلی متر ثبت شده است.

وی، بیشترین کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری را متعلق به شهرستان قیرو کارزین دانست و افزود: بارندگی های امسال این شهرستان نسبت به سال قبل 78 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 68 درصد کاهش را نشان می دهد.

ده ملایی اظهار داشت: کمترین کاهش بارندگی استان فارس در صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید بوده که نسبت به بلند مدت در سال زراعی جاری 26 درصد کاهش بارندگی داشته است.

او، در مورد پیش بینی وضعیت بارندگی استان فارس تا آخر آذرماه 97 گفت: انتظار داریم در قسمت های شمالی و مرکزی فارس در حد میانگین بلند مدت، بارندگی داشته باشیم و در قسمت های جنوبی نیز 10 الی 15 درصد کمتر از میانگین بلند مدت بارندگی رخ دهد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس در پاسخ به پرسشی در مورد پیش بینی بارندگی استان در سال زراعی آینده که از ابتدای مهر ماه 97 آغاز می شود، اظهار داشت: پیش بینی هایی در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود در صورتی که هر نوع پیش بینی با درصدی از خطا مواجه خواهد شد و دقیق ترین آن احتمال دارد 30 درصد با خطا مواجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار