معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اینک زمانی است که باید شجاعانه ریسک کرد و وارد عرصه تولید، صنعت و اشتغال شد و همه با همکاری و هم افزایی هر کاری که می توانیم برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور انجام دهیم تا شرایط بهبود یابد.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: صادق نجفی، یکشنبه در نشست رفع مشکلات شهرک های صنعتی فیروزآباد فارس افزود: اگر بانک ها چنین اقدامی را انجام دهند برخلاف این مصوبه عمل کرده و کار آنها غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.
وی، با اشاره به امضای تفاهم نامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: از قوه قضاییه درخواست کرده ایم که از واحدهای کوچک و متوسط دارای مشکل حمایت کند و جلو فعالیت واحدهای تولیدی که دارای بدهی مالی هستند را نگیرد که این موضوع از سوی آنها با استقبال مواجه شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اینک زمانی است که باید شجاعانه ریسک کرد و وارد عرصه تولید، صنعت و اشتغال شد و همه با همکاری و هم افزایی هر کاری که می توانیم برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور انجام دهیم تا شرایط بهبود یابد.
نجفی، مهمترین راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را حمایت از کارآفرینان و ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرک های صنعتی دانست و گفت: در شرایط کنونی همه باید به صنعتگران کمک کنیم و موانع پیش روی آنها را برداریم.
وی افزود: کمک به کارآفرینان کمک به جامعه و کشور است و در این زمینه همگان باید با استفاده از تمام ظرفیت ها اقدام کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، کارآفرینان و صنعتگران را افرادی ایثارگر و کارشان را جهادی دانست و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نباید در مقابل پای کارآفرینان مانع ایجاد کنند و باید نسبت به رفع موانع ایجاد فضای کسب و کار، اقدام کنند.
نجفی، ادامه داد: مشکل تراشی برای صنعتگران در شرایط فعلی، بی انصافی است و هر فردی که چنین اقدامی را انجام دهد، مانع توسعه به شمار می آید.
وی، با اشاره به برخی تدابیر دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت تولید در کشور گفت: به زودی محصولات پتروشیمی و فولادی در بازار ثانویه عرضه می شود که این اقدام موجب تسهیل در تهیه مواد اولیه واحد های صنعتی و کاهش رانت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای تامین آب با کیفیت برای شهرک صنعتی فراشبند افزود: در این زمینه نیاز است بر اساس یک کار کارشناسی، تمام گزینه های موجود مورد بررسی قرار گیرد.
نجفی اظهار داشت: این شهرک صنعتی دارای زیرساخت های مناسبی است اما مهمترین مشکل در جذب سرمایه گذار، تامین آب با کیفیت است که ضروری است تمام راهکارهای رفع این مشکل بررسی کارشناسی شود و سپس در این زمینه بهترین راهکار ارایه شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس هم در این نشست، با اشاره به اختصاص مشوق های ویژه سرمایه گذاری به صنایع مستقر در این شهرک صنعتی، افزود: اغلب زیرساخت ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی فراشبند فراهم است و به سرمایه گذاران در این شهرک مشوق های ویژه داده خواهد شد.
احد فتوحی بیان داشت: همچنین کاهش سهم نقدی به پنج درصد و در قالب اقساط 48 ماهه از مهمترین مشوق هایی است که در اختیار سرمایه گذاران گذاشته می شود.
او ادامه داد: افزون بر این، چنانچه سرمایه گذاران شهرک صنعتی فیروزآباد بر اساس برنامه زمان بندی شده بتوانند واحد صنعتی خود را به بهره برداری رسانده و ایجاد اشتغال کنند به عنوان مشوق تا سقف 90 درصد از اسناد تعهدی آنها بازگردانده خواهد شد.
وی گفت: هم اینک زیرساخت های اولیه مانند آب، برق و گاز برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک ایجاد شده و سایر زیرساخت ها نیز متناسب با استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار ایجاد خواهد شد.
او افزود: آب در شهرک صنعتی فیروزآباد تامین شده اما سختی آن بالا است و برای صنایع آشامیدنی مناسب نیست.
فتوحی گفت: برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی فراشبند با 70 هکتار مساحت، ظرفیت استقرار 340واحد صنعتی و پیش بینی بیش از یک هزار و 700 فرصت شغلی از تمام ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار