معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشکیل «کمپین ارتقای ایمنی ترافیک» در جهت کاهش تصادفات ماه پایانی فصل تابستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: عبدالرسول همتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «کمپین ارتقای ایمنی ترافیک» در جهت کاهش تصادفات ماه پایانی فصل تابستان تشکیل‌شده است، اظهار داشت: در چهارماهه اول امسال تعداد فوتی‌های گزارش شده از تصادفات نسبت به سال گذشته 6/4 درصد کاهش‌یافته است.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری تیر و مرداد امسال نسبت به سال گذشته، 7/1 درصد افزایش پیداکرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: طی 10 سال گذشته آمار قربانیان حوادث ترافیکی کم نشده بلکه سیر سعودی داشته است، حدود 21 هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند. به‌طور میانگین روزانه 66 نفر در سطح کشور یعنی به‌اندازه تعداد مسافران هواپیمای تهران به یاسوج به دلیل تصادف فوت می‌کنند.

به گفته این مقام مسؤول 3 برابر بیشتر از آمار فوتی‌ها، افراد در سوانح رانندگی دچار معلولیت و ازکارافتادگی می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص تکلیف و نتایج ستاد حوادث و سوانح رانندگی که سال 93 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل و دستگاه‌های مختلفی عضو آن بودند تا در جهت کاهش سوانح رانندگی برنامه‌ریزی و اقدام کنند، ابراز داشت: افزایش شاخص تلفات به معنی عدم کنترل نیست، بالاخره جمعیت بیشتر شده، جاده‌ها توسعه پیدا کردند؛ حوادث رانندگی و تلفات در سطح کشور افزایش داشته اما در فارس امسال با کاهش روبرو بودیم. ستاد حوادث و سوانح رانندگی همچنان برقرار است و اگر به معاونت بهداشتی منتقل شود مثل گذشته با قدرت کار را ادامه می‌دهیم.

همتی در بخش دیگر سخنانش به تعطیلی مراکز غذایی اشاره کرد و افزود: بازید از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و اقدامات ضربتی در تعطیلی مراکز متخلف ادامه دارد، از ابتدای سال 97 تاکنون 107 هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام‌شده است و 95 مرکز در کل استان فارس نیز تعطیل و پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت فردی در مراکز تهیه و توزیع غذا بیشترین مورد اعلام شکایت به سامانه 190 بوده است، نزدیک به 5 هزار نفر تاکنون تماس گرفتند و شکایت خود را مطرح کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعطیلی برندها در شیراز موج ایجاد کرد، تأکید کرد: ما با متخلفان برخورد کردیم تا بدانند سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

وی ادامه داد: ما به دنبال پلاک زدن نیستیم و پس از سه بار اخطار اقدام به پلمپ مرکز متخلف می‌کنیم.

همتی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص علت فوت کودک 10 ساله که والدینش گفته بودند خوردن غذا در یکی از فست فودها منجر به فوت فرزندشان شده است، افزود: تمام نمونه‌برداری‌ها انجام‌شده اما پزشکی قانونی اطلاعی در این مورد به ما نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار