پانزدهمین طرح رویش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز دوم مهر سال جاری، برای ۹۰۰ دانشجویی که برای نخستین بار وارد دانشگاه شده اند، برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فریبا خانی پور - رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این طرح، ویژه دانشجویان تازه وارد به این دانشگاه است و هدف از برگزاری آن ایجاد آمادگی ذهنی و روحی دانشجویان برای حضور در این مرکز آموزش عالی است.

وی افزود: از آنجا که تفاوت های بسیار عمده ای میان مراکز آموزشی دوران متوسطه و دانشگاه وجود دارد و فرد برای ورود به دانشگاه نیاز به کسب مهارت های ارتباطی خاص و ویژه تری دارد، لازم است تا دانشجویان جدید، دانش و مهارت لازم برای این موضوع را کسب کنند.

خانی پور، توانمندسازی دانشجویان را موجب درک بهتر شرایط محیطی خوابگاه و نیز محیط های آموزشی و برقراری ارتباط سالم و منطقی تر دانست و ادامه داد: پانزدهمین دوره از طرح رویش دانشجویان جدید، در قالب برنامه افتتاحیه و معرفی معاونت ها در وقت صبح و سپس برنامه بازدید از غرفه های دانشجویی، در وقت بعدازظهر، پیش بینی شده است.

رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نهادهای دانشجویی از جمله انجمن های علمی، کانون های فرهنگی، محصولات فرهنگی کتابخانه موعود و چند نهاد خودجوش دانشجویی دیگر در این طرح حضور دارند. همچنین برای نخستین بار شاهد تداوم این طرح در قالب برگزاری سه کارگاه در طول نیمسال آموزشی هستیم.

وی گفت: در این سه کارگاه آموزشی که در روزهای ۱۲ و ۱۹ مهر و ۸ آذر، در سالن های مجتمع سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، مباحثی با موضوعات توان افزایی و توانمندسازی دانشجویان برای تطابق با زندگی دانشجویی و شرایط این مقطع تحصیلی و همچنین آموزش های لازم برای پیشگیری از انحرافات اجتماعی و عقیدتی ارائه می شود.

خانی پور از برگزاری نشست های آموزشی برای والدین دانشجویان نو ورود خبر داد و گفت: در ایام نام نویسی دانشجویان جدید، هر روزه با حضور مدیران و اساتید مجرب دانشگاه در کنار خانواده این دانشجویان هستیم تا آموزش های لازم را به آنان نیز منتقل کرده تا پل ارتباطی منسجم و مستحکمی در تمام طول دوران تحصیل فرزندان آنان باشیم.

رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش برای وارد کردن مباحث آموزشی رویش در قالب واحدهای درسی دانشجویان علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد، شاهد شکوفایی فرهنگی و رفتاری مطلوب تر در محیط های آموزشی دانشجویان خواهیم بود.

طرح رویش، یکی از ابتکارات فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در طی آن دانشجویان نو ورود به این مرکز آموزش عالی پزشکی، مباحث توانمندسازی عقیدتی و مهارت های ارتباطی را در بدو ورود به دانشگاه فرا می گیرند.

روزهای نام نویسی دانشجویان جدید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روزهای بیست و پنجم تا بیست هفتم شهریور و در دانشکده توانبخشی این دانشگاه، واقع در بلوار شهید چمران شیراز اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار