سیب، موز، پرتقال و هلو میوه های آشنایی هستند که تا به حال بارها امتحان کرده ایم و در سرتاسر دنیا شناخته شده هستند. اما در گوشه و کنار دنیا و به ویژه مناطق استوایی و گرمسیری میوه های عجیب و غریبی وجود دارند که شاید تا به حال اسمشان را هم نشنیده باشید. این میوه های استوایی ظاهری بسیار خاص و عجیب دارند و حتی طعم آن ها هم در حالی که شبیه به خیلی از میوه هاست بیار خاص و بی نظیر است. این میوه ها متعلق به نواحی گرمسیری و استوایی هستند و در کشورهای جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و … پیدا می شوند. در این مطلب قصد داریم برخی از این میوه ها را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با دنیای شگفت انگیز میوه ها آشنا شوید.
کد خبر: ۶۵۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 08 September 2018

تابناک فارس: این میوه های استوایی ظاهری بسیار خاص و عجیب دارند و حتی طعم آن ها هم در حالی که شبیه به خیلی از میوه هاست بیار خاص و بی نظیر است. این میوه ها متعلق به نواحی گرمسیری و استوایی هستند و در کشورهای جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و … پیدا می شوند. در این مطلب قصد داریم برخی از این میوه ها را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با دنیای شگفت انگیز میوه ها آشنا شوید.

 Image result for Fruit

دوریان | Durian
یکی از مشهورترین میوه های استوایی که به شما معرفی می کنیم میوه دوریان است. این میوه بومی سرزمین های جنوب شرق آسیاست و در سال های اخیر به دلیل افزایش سفرها به این مناطق شهرتی جهانی پیدا کرده است. همه چیز این میوه خاص و منحصربفرد است، اما بیش از هرچیز بوی این میوه است که آن را متمایز از بقیه میوه ها کرده است. دوریان بویی به شدت قوی و نامطبوع دارد، به طوری که ورود این میوه به بسیاری از مکان های عمومی ممنوع است. با این حال، مردم کشورهای جنوب شرق آسیا عاشق این میوه هستند و آن را «پادشاه میوه ها» می نامند. در هر صورت در مواجهه با این میوه خاص دو گزینه دارید: یا عاشقش می شوید یا از آن متنفر می شوید!

Related image

جَک فروت | Jackfruit
یکی دیگر از میوه های استوایی و خاص باز هم متعلق به نواحی جنوب شرق آسیاست و جک فروت نامیده می شود. جالب است بدانید که جک فروت بزرگ ترین میوه درختی در جهان است و وزن این میوه گاهی به ۳۶ کیلوگرم هم می رسد! پوسته بیرونی این میوه زبر و عاج دار و داخلش بافت نرم و شیرینی دارد که طعمش بین موز و سیب است. جک فروت را هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف می کنند و هنگامی که پخته می شود طعم مواد دیگر را به خود می گیرد و بافتی شبیه به گوشت پیدا می کند. به همین دلیل در سال های اخیر گیاهخواران به شدت طرفدار این میوه شده و آن را جایگزین گوشت در غذاها کرده اند. جک فروت منبعی غنی از پروتئین، پتاسیم و ویتامین B و ویتامین C است و میوه ای بسیار مقوی به حساب می آید.

Image result for ‫جک فروت‬‎

میوه اژدها یا دراگون فروت | Dragon fruit
دراگون فروت که در ایران به نام میوه اژدها هم شناخته می شود یکی دیگر از میوه های استوایی عجیب و غریب است که در مناطق استوایی و گرمسیری رشد می کند. این میوه ظاهری بسیار خوشرنگ و زیبا دارد و داخلش بافتی سفید با دانه های ریز و سیاه دارد و شبیه به میوه کیوی است. دانه های ریز این میوه هم خوردنی هستند و گوشت میوه ترکیب طعم های گلابی، هندوانه و کیوی است! دراگون فروت بومی کشورهای جنوب شرق آسیا، مکزیک و آمریکای لاتین است و سرشار از ویتامین های C، کلسیم، ویتامین B است و کالری بسیار پایینی دارد.

Related image

کیوانو | Kiwano
کیوانو واقعا یکی از میوه های استوایی است که علاوه بر ظاهر خاصش اسم عجیبی هم دارد. کیوانو را گاهی خربزه شاخ دار یا خیار آفریقایی هم ترجمه می کنند و با این اسامی هم شناخته می شود. این میوه بومی صحرای بزرگ آفریقاست و در کشورهایی که در این منطقه قرار می گیرند پیدا می شودد. کیوانو میوه ای بیضی شکل با پوستی نارنجی و شاخ دار است و به همین دلیل به آن خربزه شاخ دار می گویند. گوشت داخل میوه سبز و زرد است و طعمی شبیه به خیار و لیمو دارد!

Image result for Kiwano

پشن فروت | Passion Fruit
این میوه کوچک و گرد پوستی محکم و قرمز و زرد دارد و واقعا یکی از عجیب ترین میوه های استوایی دنیا به حساب می آید. وقتی این میوه را نصف می کنید داخلش دانه هایی آبدار و ژله ای می بینید که می توانید با قاشق برشان دارید. پشن فروت بومی آمریکای جنوبی است و امروزه در سرتاسر نقاط دنیا پیدا می شود. این میوه در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در بسیاری از دسرها و غذاها استفاده می شود.

Image result for Passion Fruit

لونگان | Longan
لونگان یکی از میوه های استوایی دنیاست که به خاطر ظاهرش گاهی آن را چشم اژدها هم می نامند. در واقع، لونگان در زبان چینی به معنای چشم اژدهاست. گوشت این میوه بسیار سفید و شفاف است و داخلش دانه ای سیاه و براق وجود دارد. میوه لونگان بومی کشورهای جنوب آسیاست.

Related image

کیوکاملون | Cucamelon

تا به حال شاید میوه های ترکیبی مختلفی امتحان کرده باشید اما مطمئنا هیچ کدام به اندازه کیوکاملون عجیب و خاص نیست. کیوکاملون یکی از عجیب ترین میوه های استوایی دنیاست و از پیوند خیار و هندوانه به وجود آمده است! نتیجه این پیوند یک هندوانه کوچک و مینیاتوری است که طعمی شبیه به خیار دارد! کیوکاملون بومی کشور مکزیک و نواحی آمریکای مرکزی است. مکزیکی ها این میوه را به خاطر ظاهر بامزه اش هندوانه موشی یا خیار ترش مکزیکی هم می نامند.

Image result for  Cucamelon

استار فروت | Star Fruit
استار فروت یا میوه ستاره ای یکی از میوه های استوایی دنیاست که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد در بسیاری از دسرهای استفاده می شود. این میوه ظاهری چند پر دارد و وقتی آن را برش می زنید به شکل ستاره هایی زرد و زیبا در می آیند. استار فروت طعم خوشمزه و خوبی هم دارد و چیزی بین طعم آلو و لیمو است. تمام قسمت های این میوه خوردنی است و پوست، گوشت و حتی هسته های ریز آن را هم یک جا می خورند. این میوه هم همان طور که حدس می زنید بومی کشورهای گرمسیری و استوایی است و در کشورهایی مثل مالزی، ویتنام، هند، بنکلادش و فیلیپین می توانید آن را امتحان کنید.

Image result for Star Fruit

در این مطلب برخی از عجیب ترین میوه های استوایی دنیا را به شما معرفی کردیم که اکثرا بومی مناطق گرمسیری و استوایی هستند. در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا می توانید بسیاری از این میوه های جدید و خاص را امتحان کنید و حتی چند تایی را هم به عنوان یادگاری و سوغات با خود همراه بیاورید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار