کد خبر: ۶۵۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 07 September 2018

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشته شدن ۵۹ نفر در جاده های استان فارس براثر حوادث رانندگی در مرداد ماه خبر داد.

دکتر محمدجواد مرادیان افزود: در مرداد ماه بالغ بر ۶۵ هزار و ۱۵۹ تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده و کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی استان فارس در ۲۰ هزار و ۲۱۶ مأموریت امدادی شرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: از مجموع ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس، ۱۴ هزار و ۴۹۸ مورد در مناطق شهری و ۵ هزار و ۷۱۸ مورد ماموریت جاده‌ای بوده است .

مرادیان با بیان اینکه در این مدت واحدهای عملیاتی اورژانس برای ۴ هزار و ۶۰۹ حادثه رانندگی امدادرسانی انجام داده‌اند، گفت: در این عملیات‌ها امدادگران اورژانس به ۶ هزار و ۵۵۶ مصدوم و بیمار حوادث رانندگی خدمات پیش‌ بیمارستانی ارائه و در مجموع ۳ هزار و ۹۷۵ مصدوم و بیمار را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

مدیر حوادث و فوریت‌ های پزشکی شیراز با اشاره به درمان سرپایی ۶۳۶ مصدوم در محل حادثه، اضافه کرد: تعداد کل ماموریت‌های مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با ابراز تاسف از کشته شدن ۵۹ نفر در جاده‌های استان فارس براثر حوادث رانندگی در مردادماه، گفت: در این مدت هفت مصدوم به کمک بالگردهای امداد هوایی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند .

مرادیان یادآور شد: متوسط رسیدن اورژانس در استان فارس بر بالین بیمار و مصدوم به صورت میانگین در حوادث شهری ۵ دقیقه و در حوادث جاده‌ای ۱۱ دقیقه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار