همزمان با بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی در شهر جدید بهارستان با اعتبار 150 میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به سیاست‌گذاری برای احداث 50 هزار واحد مسکونی با هدف کنترل بازار مسکن، بیان داشت: درحال حاضر 8500 واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن در بهارستان آماده شده است
کد خبر: ۶۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 04 September 2018

به گزارش تابناک: همزمان با هفته دولت طرح‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید بهارستان با حضورمعاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با 150 میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید وعملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو بهارستان با اعتباری افزون بر 400 میلیارد ریال طی مدت 18 ماه آغاز شد. با بهره‌برداری از مترو شهر بهارستان فصل جدیدی از پیشرفت وتوسعه شهری وارائه حمل نقل ایمن وسریع برای شهروندان این شهر جدید فراهم می‌شود. در مراسمی که به همین مناسبت در مدرسه جدید الاحداث شهید حججی بهارستان و با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان و شهر بهارستان برگزار شد، 10 طرح عمرانی در شهر جدید بهارستان با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیارد ریال به صورت رسمی افتتاح شد و در اختیار شهروندان بهارستان قرار گرفت. ساختمان کلانتری بهارستان به مساحت 1900 متر مربع و با هزینه 19 میلیارد ریال، مسجد امام رضا(ع) به مساحت 2860 متر مربع و با هزینه 20 میلیارد ریال، مدرسه مرحوم کازرونی به مساحت 1817 متر مربع و با هزینه 20 میلیارد ریال، مدرسه شهید حججی به مساحت 2150 متر مربع و با هزینه 19 میلیارد ریال، پارک جانبازان به مساحت 8500 متر مربع و با هزینه 7.5 میلیارد ریال، روشنایی بلوارهای رسالت و بلوار قائم مقام فراهانی به طول 9 کیلومتر و هزینه 20 میلیارد ریال، پیاده روسازی مسکن مهر جنوبی به مساحت 39000 متر مربع و با هزینه 17 میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی بود که در این مراسم بهره‌برداری رسید، همچنین همزمان با بهره‌برداری از این طرح‌ها، عملیات احداث پیاده رو سازی محور میانی، عملیات اجرایی پروژه‌های مشارکتی و همچنین عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو بهارستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. این پروژه ظرف مدت 18 ماه افتتاح شده و آماده بهره‌برداری از حمل و نقل ریل پایه در شهر بهارستان می‌شود.


عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو بهارستان آغاز شد

 

ساخت 7 مدرسه در بهارستان طی 5 سال گذشته
در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهر جدید بهارستان، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به اینکه فرایند طراحی، احداث و بهره‌برداری از مدرسه شهید حججی در کمتر از یکسال انجام شد، اظهارداشت: باوجود تمام مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی وجود دارد، اما منابع مالی شهرهای جدید صرف تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر شده و تلاش می‌شود این پروژه‌ها هرچه سریعتر و با بهترین کیفیت به بهره‌برداری برسد. محمدرضا احمدی با بیان اینکه این هفتمین مدرسه‌ای است که در سایت مسکن مهر بهارستان افتتاح می‌شود، گفت: 3 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است که با بهره‌برداری از آنها تعداد مدارس ساخته شده در بهارستان طی 5 سال معادل کل مدارس بهارستان خواهد بود. وی همچنین به احداث ساختمان کلانتری 22 بهارستان اشاره و بیان کرد: مجموع هزینه صرف شده برای پروژه‌های عمرانی که امروز افتتاح می‌شود 15 میلیارد تومان می‌باشد. احمدی همچنین اعتبار مورد نیاز ایستگاه مترو بهارستان را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود این پروژه ظرف مدت 18 ماه افتتاح شده و آماده بهره‌برداری از حمل و نقل ریل پایه در شهر بهارستان شویم.

عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو بهارستان آغاز شد


جمعیت بهارستان در آستانه 100 هزار نفری شدن
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به سیاست‌گذاری برای احداث 50 هزار واحد مسکونی با هدف کنترل بازار مسکن، بیان داشت: درحال حاضر 8500 واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن در بهارستان آماده شده است، 9 هزار واحد در مرحله طراحی است و احداث یکهزار واحد هم درحال رایزنی با بنیاد شهید و انجمن انبوه سازان برای برون سپاری می‌باشد. وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث 722 واحد پروژه‌های مشارکتی به ارزش 210 میلیارد تومان، گفت: اجرای این پروژه‌ها درآمد پایداری طی 2 تا 3 سال آینده برای بهارستان ایجاد می‌کند. احمدی، محور میانی بهارستان را ذخیره استراتژیک شرکت عمران بهارستان دانست که طی 2 دهه فریز شده بود و گفت: در آستانه 100 هزار نفری شدن جمعیت شهر بهارستان، عملیات پیاده راه محور میانی بهارستان با عنوان محور پردیس آغاز می‌شود. مدیرعامل شرکت عمران بهارستان کیفیت را شعار اصلی این شرکت عنوان کرد و افزود: درحال حاضر با کیفیت‌ترین مدارس در بهارستان ساخته شده و تلاش می‌کنیم کیفیت در تمام پروژه‌های عمرانی این شهر نمود پیدا کند.

عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو بهارستان آغاز شد


بهارستان از شهرهای جدید پیشرو در کشور است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بهارستان یکی از شهرهای جدید پیشرو از لحاظ گستره و جمعیت در کل کشور است، اظهارداشت: جمعیت شهر جدید بهارستان به یکصد هزار نفر رسید و وقتی جمعیت به این تعداد می‌رسد نیازهای جدیدی در شهر بروز می‌کند و در عین حال فرصت‌هایی نیز در اختیار شهر می‌گذارد و امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند. حبیب‌الله طاهرخانی رونمایی از اپلیکیشن سرمایه‌گذاری بهارستان را نیز در همین راستا دانست و افزود: دو موضوع کلیدی باید در دستور کار داشته باشیم که اولین آن حمل و نقل مناسبت بین اصفهان و شهر جدید بهارستان است.
ارتقا جایگاه و افزایش اقبال مردم به سکونت در بهارستان با افتتاح مترو
وی با اشاره به اینکه پروژه قطارشهری بهارستان با پیشرفت مناسبی درحال اجراست، گفت: ایستگاه مترو بهارستان نیز امروز کلنگ زنی شد و ظرف 18 ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود که قطعا تاثیر ویژه‌ای در ارتقا جایگاه بهارستان خواهد داشت و ازسوی دیگر اقبال مردم به سکونت در بهارستان را افزایش می‌دهد. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با بیان اینکه شهر جدید بهارستان یکی از نقطه‌های اساسی مسکن مهر در کشور است، گفت: امروز عملیات اجرایی بیش از 700 واحد مسکن مهر در بهارستان شروع می‌شود و یکهزار واحد هم ان‌شا‌الله به‌زودی شروع می‌شود، همچنین در حوزه عملیات آماده‌سازی هم فعالیت گسترده‌ای آغاز شده است.
جبران کمبود خدمات سایت‌های مسکن مهر
طاهرخانی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در 5 سال گذشته به شدت درگیر تکمیل مسکن مهر بوده است، تصریح کرد: با این وجود 2 مرحله دیگر بعد از تحویل واحدهای مسکن مهر وجود دارد که شامل جبران کمبود خدمات و اجتماع سازی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستیم وزارت راه و شهرسازی وارد میدان شده و پروژه‌های مختلفی چون مدرسه سازی و ایجاد فضاهای خدماتی برای شهروندان را با جدیت دنبال می‌کند، ضمن اینکه تبدیل همه این‌ها به یک اجتماع جزو ماموریت‌های ویژه ماست. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با یاداوری اینکه مسکن مهر پروژه جامانده از دولت قبل است، گفت: با این وجود این دولت تمام تلاش خود را کرد تا نشان دهد انتقاد به این طرح باعث ارتقا و مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به مسکن مهر شده است و با کمبود جبران‌ها تلاش می‌کنیم مسکن مهر هیچ تفاوتی با سایر نقاط شهرها نداشته باشد. وی با اشاره به انتقاد از اینکه این دولت هیچ پروژه مسکنی را شروع نکرده است، توضیح داد: دولت هیچ اعتقادی به تصدی گری در حوزه مسکن ندارد، در عین حال که ما وام‌دار پروزه‌ای بودیم که بخش عمده‌ای از آن تکمیل نشده بود. طاهرخانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از منابع دولت درگیر پروژه مسکن مهر شد، گفت: بعد از به سرانجام رساندن پروزه‌هایی که افتتاح نشده بود و عمدتا پروژه‌های مشکل‌دار بود، الان می‌توانیم کار جدیدی را شروع کنیم.
ساخت 50 هزار واحد مسکونی در 17شهرجدید کشور
به گفته وی، احداث 50 هزار واحد مسکن با هدف گیری اقشار متوسط از دهه فجر امسال در تمامی 17شهر جدید کشوربه صورت مشارکتی کلید می‌خورد. معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از اقدامات شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: افتتاح پروزه‌های مختلف در بهارستان نتیجه همدلی در این شهر است که امیدوارم این همدلی ادامه پیدا کرده و به الگویی برای تمامی شهرهای جدید کشور تبدیل شود.
سهم 11 درصدی اصفهان از پروژه‌های مسکن مهر کشور
همچنین در این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه‌های متعدد به مناسبت هفته دولت در سطح استان اظهارداشت: در چند روز گذشته 173 کیلومتر به سرجمع راه‌های استان اضافه شد، همچنین احداث تقاطع غیر هم سطح و چند بانده شدن محورهایی که تصادفات رخ به رخ اتفاق می‌افتاد نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که به مناسبت هفته دولت افتتاح شد. حجت‌الله غلامی به پروزه‌های مسکن مهر در استان اصفهان اشاره و بیان کرد: سهم هر استان از پروژه‌های مسکن مهر 5 تا 6 درصد است، درحالی که استان اصفهان سهم 11 درصدی از پروژه‌های مسکن مهر کشور را دارد و نزدیک به 161 هزار واحد شهری به اضافه 50 هزار واحد روستایی در مجموع 211 هزار واحد مسکن مهر در این استان را شامل می‌شود.
بهره‌برداری از 51 درصد واحدهای مسکن مهر در 6 سال گذشته
وی به سایت‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: سه شهر جدید مجلسی، فولادشهر و بهارستان نزدیک به 25 درصد واحدهای مسکن مهر استان را به خود اختصاص داده‌اند. مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه نزدیک 49 درصد از واحدهای مسکن مهر قبل از دولت یازدهم افتتاح شد، گفت: 51 درصد از واحدهای باقی مانده در این 6 سال به بهره‌برداری رسید. وی اضافه کرد: طی این مدت علاوه بر افتتاح و اسکان واحدهای مسکن مهر خدمات زیربنایی و روبنایی نیز انجام شد. به گفته وی درحال حاضر به جز 100 واحد مسکن مهر در شهرضا و 2 هزار و 500 واحد در فولادشهر، بقیه پروژه‌های مسکن مهر استان اصفهان به اتمام رسیده است. غلامی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم رضایتمندی ساکنان مسکن مهر فراهم شود، گفت: احداث واحدهای مسکن مهر در استان بدون تنش و با هزینه‌هایی که عمدتا از محل اعتبارات غیرملی یا اراضی معوق تامین شده به بهره‌برداری رسید.
بهارستان باید در بخش نظم و امنیت هم الگویی برای شهرهای جدید کشور باشد
فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در حاشیه بهره‌برداری از کلانتری 22 بهارستان گفت: امنیت شرط اول برای توسعه هر شهر و جامعه‌ای است و می‌توان گفت امنیت پایه و اساس هر توسعه‌ای است. سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه بهارستان به عنوان یکی از شهرهای جدید و خوب کشور، برای دیگر شهرهای جدید کشور الگو می‌باشد، افزود: این شهر باید در بخش نظم و امنیت هم الگو و نمونه باشد، به همین دلیل هم کلانتری 22 بهارستان در راستای افزایش و ارتقا امنیت و آرامش و نظم عمومی افتتاح شد و طی روزهای آینده تجهیزات پلیسی در آن مستقر می‌شود تا بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته در حوزه امنیت عمومی در خدمت مردم باشیم. وی از پیش‌بینی احداث یک کلانتری دیگر در شهر جدید بهارستان خبر داد و گفت: امنیت در این شهر خوب و شرایط مناسبت است اما پلیس باید در دسترس بیشتر مردم قرار گیرد تا خدمات مورد نیاز را به سهولت در اختیارشان قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار