عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:با توجه به قرابت فرهنگی با کشورهای همسایه می‌توان برای صادرات بازی‌های رایانه‌ای نیز برنامه‌ریزی‌های کرد به طور مثال بازی‌هایی با توجه به فرهنگ، شخصیت و قهرمانان کشورهای پاکستان، روسیه، عراق و... طراحی کرد تا بتوان بازار این کشورها را نیز به دست گرفت.
کد خبر: ۶۴۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 27 August 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جمشید جعفرپور با اشاره به بازار کاربران بازی‌های رایانه‌ای در ایران و ضرورت استفاده از این جامعه، گفت: وجود نیروی‌های متخصص و بااستعداد در حوزه طراحی بازی‌های رایانه‎ای از یک سو و جامعه کاربران این بازی‌ها از سوی دیگر فرصتی است که می‌تواند انگیزه‌ای برای تولید بازی‌های باکیفیت باشد.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دو هدف حمایت از تولید بازی‌ها و جهت‌دهی به آنها زیر نظر وزارت فرهنگ تاسیس شد

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته و برای حمایت از این بازی‌ها بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دو هدف حمایت از متخصصان و تولید این بازی‌های و سیاست‌گذاری و جهت‌دهی به آنها زیر نظر وزارت فرهنگ تاسیس شد.

بازی‌های رایانه‌ای تولیدی پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشت

وی ادامه داد: این بنیاد حمایت‌های جسته و گریخته‌ای از تولیدات بازی های رایانه‌ای انجام می‌دهد اما به علت کمبود اعتبارات و منابع مالی آنگونه که باید کمک ها انجام نمی‌شود البته با وجود تمام محدودیت‌ها تعداد بازی‌های تولیدی پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر دارند.

جعفرپور درباره علت زیاد بودن تعداد بازی‌های رایانه‌ای خارجی در بازار، توضیح داد: تولید بازی‌های رایانه‌ای جذاب و باکیفیت در کشورهای پیشرفته به دلیل امکانات، تجهیزات و تجربه آنهاست.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگرچه متخصان در تولید بازی‌های رایانه‌ای به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند اما فناوری‌هایی لازم هنوز ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در این حوزه باید از تولیدکنندگان حمایت‌های مالی صورت گیرد تا بتوانند با کشورهای مدعی رقابت کنند.

قرابت فرهنگی کشورهای همسایه؛ فرصتی برای فروش بازی‌های یارانه‌ای

وی یادآور شد: با توجه به قرابت فرهنگی با کشورهای همسایه می‌توان برای صادرات بازی‌های رایانه‌ای نیز برنامه‌ریزی‌های کرد به طور مثال بازی‌هایی با توجه به فرهنگ، شخصیت و قهرمانان کشورهای پاکستان، روسیه، عراق و... طراحی کرد تا بتوان بازار این کشورها را نیز به دست گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عدم استفاده و ساماندهی متخصان حوزه بازی‌های رایانه‌ای باعث حسرت است می‌توان با استفاده از ایده‌ و خلاقیت این افراد از یک سو نیاز بازار را تامین کرد و از سوی دیگر زمینه‌های صادرات را فراهم نود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار