معاون انتقال خون قم:
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 21 هزار و 651 واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی قم جهت تزریق به بیماران نیازمند ارسال شد.
کد خبر: ۶۴۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 25 August 2018

به گزارش تابناک قم،علیرضا کبیری اظهار داشت: همچنین در این مدت، پنج هزار و 137 واحد خون به شبکه خونرسانی کشور ارسال شده است.

وی با بیان این که در این مدت، 21 هزار و 532 تن برای اهدای خون به مرکز اهدای خون قم در میدان روح الله مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد 16 هزار و 693 تن موفق به اهدای خون شدند که از هر کدام یک واحد خون دریافت شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد 744 تن بانوان بودند که موفق به اهدای خون شدند و 4.4 درصد اهداکنندگان خون را به خود اختصاص دادند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم تعداد اهداکنندگان مستمر خون از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه را 10 هزار و 308 تن برشمرد و گفت: 62 درصد اهداکنندگان مستمر بوده اند که در یک سال گذشته بیش از 2 مرتبه خون اهدا کرده اند.

وی همچنین آماری از اهدای خون در مردادماه سال جاری ارائه کرد و گفت: در این ماه چهار هزار و 390 تن به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 595 تن موفق به اهدای خون شدند که نسبت به تیرماه سال جاری رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین میزان تولید پلاکت فرزیس در مردادماه سال جاری 16 واحد خون بوده است که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد.

کبیری گفت: پلاکت فرزیس، یکی از روش ‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده باز گردانده می‌ شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: با وجود 180 بیمار تلاسمی و سایر بیماران نیازمند به خون از جمله هموفیلی، سرطانی، عمل های جراحی و سایر موارد، در همه زمان ها اقدام به اهدای خون کنند.

وی با اشاره به این که 2 پایگاه انتقال خون درقم وجود دارد گفت: یکی از پایگاه های انتقال خون واقع در خیابان 15 خرداد درحال بازسازی است و تا اطلاع ثانوی خدمات دریافت خون ارائه نمی کند و پایگاه دیگر در میدان روح الله میزبان اهداکنندگان است.

کبیری خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت زمان نوبت جهت اهدای خون می توانند به سامانه www.IBTO.ir مراجعه تا در زمان اعلام شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار