استاندار فارس: با بیان اینکه فضای مجازی، عرصه غوغا است، گفت: نمی‌دانم تا چه میزان روابط عمومی‌های ما در این عرصه فعال هستند اما باید از بستر فضای مجازی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.
کد خبر: ۶۴۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 18 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، ۲۷ مرداد در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با بیان اینکه بخشی از فرهنگ‌سازی‌ها در مقوله کار روابط عمومی‌ها است، گفت: امروز آفت اطلاعات ناموزون تمام کشور را فراگیر کرده است از طرفی رسانه‌های برون مرزی نیز به اتفاق برای اینکه ذهنیت ایجاد کنند تلاش می‌کنند تا موضوعات خلاف واقع همراه با درشت نمایی به جامعه القا کنند.
وی با تأکید بر اینکه انتظار ندارم که موضوعات خلاف واقع در دستگاه‌های اجرایی به مردم انعکاس داده شود، گفت: وظیفه داریم خدمات نظام را به درستی به مردم اعلام کنیم.
استاندار فارس با بیان اینکه فضای مجازی، عرصه غوغا است، گفت: نمی‌دانم تا چه میزان روابط عمومی‌های ما در این عرصه فعال هستند اما باید از بستر فضای مجازی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.
تبادار در ادامه با تأکید بر داشتن آگاهی از کارکرد روابط عمومی، گفت: همه ارکان دستگاه حاکمیتی برای خدمت به مردم تشکیل شده‌اند که در این راستا روابط عمومی‌ها نیز باید با این ارکان‌ها ارتباط دو سویه داشته باشند.
وی با بیان اینکه در این جلسه از بایدها سخن گفته شد اما سئوال اینجاست که این بایدها را چه کسی باید عملی کند؟ افزود: ابتدا شرح وظایف هر حوزه‌ای باید حلاجی شود و روابط عمومی‌ها بدانند حدود وظایفشان تا کجاست؟
استاندار فارس با تصریح بر اینکه روابط عمومی به معنای پلاکارد چسباندن و پشت سر مدیر راه افتادن نیست بر لزوم ارائه آموزش‌های فراگیر در راوبط عمومی‌ها و حتی برای مدیران تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید از اغراق و انعکاس خلاف واقع پرهیز و بستر اعتماد بین مردم و مسئولان را در این شرایط فعلی فراهم کنند؛ چرا که روابط عمومی‌ها می‌توانند در این باره به خوبی نقش‌آفرینی کنند.
تبادار با بیان اینكه مصلحت‌ها دغدغه‌های اجتماعی و حکومتی را بر هم زده است، با طرح سئوالی مبنی بر اینکه هدف از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در استان فارس چیست؟ بر تدوین سند راهبردی ویژه این شورا تأکید کرد.
وی با تأکید بر اینکه عدم انتقال مطالب واقع به رسانه‌ها و بررسی کارکرد روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی مدنظر شورای روابط عمومی‌های استان فارس باشد، گفت: کارکرد شورای روابط عمومی‌های استان نباید تنها به برگزار یک جلسه و نهایتا یک انتخابات ختم شود.
استاندار فارس خواستار متمرکز شدن روابط عمومی‌ها بر مدیریت اجتماعی و ورود به مسائل دغدغه‌محور استان همانند مسئله آب شد و افزود: باید بپذیریم که روابط عمومی در برخی مواقع روابط عمومی مدیران نیست و نگاهی فراگیرتر به مسائل برون سازمانی هم باید داشته باشند.
تبادار با اشاره به اینکه پذیرای انتقادات هستیم اما انتقاداتی که از روی آگاهی، صداقت و قضاوت از روی انصاف باشد، گفت: باید تلاش کرد فضای انتقاد سازنده و نه کتمان را رونق دهیم.
استاندار فارس با بیان اینکه رسانه‌ یکی از ارکان‌های اصلی اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: اگر به دنبال حقوق شهروندی هستیم باید رسانه‌ای آزاد و صادق داشته باشیم و نیازمندی‌ها را کم‌تر کنیم تا آزادی و حریت بیشتر معنا پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار